En fantastisk midsommarhelg!

Hej fina!
 
Så var ännu en långhelg passerad och känslan i kroppen när jag vaknade imorse var att man borde tagit en dags semester efter semestern ;)  
 
Jag hade tagit ledigt på torsdagen vilket firades in med en god middag på onsdagskvällen ♥
 
Följt av frulle i sängen på den lediga dagen 
 
Sent på kvällen i torsdags var det bara att lasta bilen och styra kosan mot Mariefred där årets midsommarfirande skulle gå av stapeln.
 
Och midsommaraftonsmorgonen började med... 
 
... att klä stången! Vi gjorde en ganska fin insats och snurrade björk kring hela stången jag och Martina!
 
 
Sen var det såklart dags för kransar. 
 
Barnen fick blommor i sina och min blev enbart bladig och grön :)
 
Jag hade tänkt ha min Pernilla Wahlgren-klänning men fick snabbt tänka om... Sverige bjöd inte direkt på någon sommarvärme, men det finns ingenting som inte går att lösa! 
 
Otroligt god lunch och skönsång blev det under infravärmen! 
 
Tipspromenad
 
Jag hade tur och fick lite experthjälp :)
 
Och ingen midsommar utan dans runt stången... ♣
 
Och självklart ingen midsommar utan raketen... ;)
 
På ängen drack vi bubbel i form av Petters egna Prosecco. Tummen upp och ett tips till dig som vill bubbla gott i sommar!
 
Sen åter till stugan... lite gladare i hatten och tokigare än innan ;)
 
Vi spelade Mölkky och åt fantastiskt god mat som sedan avslutades med "x elefanter balanserade" till dess att alla var upp från bordet och dansade runt i ett led. 
 
Och när vi inte hade några fler elefanter att hämta upp från bordet gick vi vidare till grannarna men mig i spetsen ;)
 
Senare på kvällen gick vi vidare till huset där alla samlades på lite partaj! 
 
 
Ja, och fest blev det minst sagt och Nicole var i vanligt ordning INTE sist upp på dansgolvet... 
 
På midsommardagen blev det skönt och lugnt häng hela dagen men en god sommartårta och annan god mat fick vi ner utan bekymmer!
 
Och påväg hem från Mariefred blev det ett stopp hemma hos syrran på födelsedagskalas. Där stod hon för otroligt goda bakverk och tårtor! 
 
 
Med en mage lika svullen som om man vore gravid i 3 månaden åt man därför lite mer tårta för att fylla upp lite extra...
 
 
Och jag fick mysa med mosters älskling igen.. ♥
 
Även Wiggo the man var på plats! 
 
Jag är helt energifylld efter denna fantastiska helg men är också helt slut i kropp och knopp. Vi får se hur länge man orkar leva efter mottot "att sova gör vi i nästa liv" :) 
 
Hoppas din helg varit toppen!! 
Kärlek