Nya klor, en park och valborg

Godmorgon fina du!
 
Imorse kändes det rätt fint att vakna upp och veta att arbetsveckan börjar lida mot sitt slut. Det var också rätt överkomligt att kliva upp i måndags och veta att man har en kortvecka framför sig. Ännu lättare var det då att kliva upp med tanke på att jag i måndags fick pussa och krama på min partner-in-crime igen! 4 dagar ifrån varandra gick snabbt ändå men när man sågs kändes det som att det var en evighet sedan sist. Som sagt, det är något vackert med saknad och längtan. ♥
 
Igår var jag och fixade till mina naglar hos Elin. Den här gången blev det väldigt enkelt med tanke på att jag skall börja mitt nya jobb inom kort. Jag älskar kulörta färger på mina fingerspetsar men jag tänkte ändå börja det nya jobbet lite "basic" :)
 
 
Efter lite nagelpiff åkte jag hemåt där vi hjälptes åt med varsitt trollspö för att sno ihop en sallad på tager-vad-vi-haver-hemma. Det resulterade i en snuskigt god sallad med bland annat varmrökt lax, stekt rödlök, rostade solrosfrön, tärnade äppelbitar, hjärtsallad m.m. Till detta en sås på creme fraiche, citronsaft/skal och färsk timjan. Ibland måste man se över vad man har hemma och inte bege sig till affären jämt och ständigt.
 
Efter lite käk och start av några maskiner tvätt tog vi en promenad i den nu grönskande Hagaparken. Det var så fridfullt att gå där lite senare på kvällen och möta människa efter människa som också dom var ute på "rastning". Det blev inte många kilometer men ändå en lagom promenad sådär på kvällskvisten. 
 
Imorgon är det valborgsmässoafton och vi har då en sån trevlig kväll att vänta! Vi är drygt 10 personer som skall äta grillbuffé och lyssna på livemusik på Restaurang Grodhavet... Först ska jag och Sebbe bjuda på en fördrink hemma hos oss och därefter tar vi taxi till restaurangen. Ser så fram emot det! Ska bli kul att träffa alla goa människor och släppa loss lite :) 
 
Ikväll kommer våra goda vänner Madde och Patrik hem till oss på middag. Och förutom det har jag ett måste att ta mig förbi solarieöarna under kvällen... Jag har känt mig så blek och glåmig en tid så det tänkte jag snabbt och enkelt fuska bort. 
 
Hoppas du får en härlig onsdag! 
Kärlek