Nu faller bitarna på plats!

Hej min vän!
 
Nu äntligen kan jag skrika ut min lycka. Jag är så jäkla glad och har nu äntligen lite ro i kroppen efter visningar hit och dit. Vi har sålt min lägenhet och vi har köpt oss en ny! En större, kalas fin, tokrenoverad trea på Tulegatan i Sundbyberg. Huset är ett gammalt hus men allt invändigt är orört. Nu längtar jag så himla mycket efter att flytta!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är bokstavligen talat så lycklig! Lycklig över att jag har (utan att överdriva) den bästa sambon jag någonsin kan tänka mig ha. Och nu har vi köpt vårt eget hem ihop där vi i framtiden ska låda vår kärlek froda :) 
 
Jag tror att allt som sker är meningen! Vissa saker är bara menat och andra saker inte alls. Jag är övertygad om att den kommande framtiden kommer att vara spännande på alla sätt och vis! Framförallt ska vi försöka göra oss hemmastadda i ett nytt hem och hitta den känslan! Det brukar alltid ta sin lilla tid. 
 
I helgen har det varit lugnt och skönt! I fredags hade vi kubbturnering hemma hos min morbror med familj. 
 
Tjuvade den här bilden från min systers blogg. Förutom kubb grillade morbror hamburgare åt hela packet. Svingott och så trevligt ♥
 
I lördag hade vi en heldag med våra kära vänner Madde & Patrik och igår for vi runt på jakt efter ny soffa till vår nya lägenhet. Vi gillar båda den soffa vi har idag men är ändå sugen på en liten större soffa nu när vi får lite större. 
 
Så den här soffan har vi fastnat för och beställt! Lopez soffa från Mio Möbler. Bra pris, riktigt skön och ger gott om plats. Vi beställde även fotpallen som vi kommer att ha intill soffan likt en divan men som man ändå kan flytta på om man vill. Färgen blir den som är på bilden!
 
Efter sittande i massa olika soffor både på EM, Folkhemmet och Mio Möbler åkte vi hem och hjälptes åt att göra den här godingen. En klassig smulpaj med färska rabarber och jordgubbar. Sebbe stod för smuldegen och jag för hackandet av frukten :) Denna paj kalasade vi på ihop med kära vaxholmsfamiljen som kom över på en söndagsfika. Kanske den sista i vår nuvarande lägenhet!
 
Och lagom till dom åkt hem kom bästa faster över på middag! En riktigt mysig helg där vi träffat massa nära och kära och bara hängt, umgåtts, ätit gott och haft det bra :) Kan inte bli bättre!
 
Den här veckan är rätt fullsmockad med jobb och diverse aktiviteter efter jobbtid. Jag blir ju som sinnessjuk när jag vet att jag ska flytta och blir galen i att börja kika på massa nytt till det nya kommande hemmet! Faktum är att vi kommer att kunna ta med det mesta vi har, men allt blir så mycket större så lite kan man få köpa ;) Tycker att det är så roligt! Till skillnad mot rollen i mitt jobb blir jag dock mer försiktig när det kommer till färger och liknande på inredningen hemma. 
 
En annan sak som jag behöver ta tag i den här veckan är träningen. Nu när jag har skaffat det där förbaskade träningskortet ska det väl användas också! Jag behöver bygga upp rygg och bål så det måste jag verkligen ta mig tid för. 
 
Hoppas du haft en fin helg!
All kärlek