God jul & gott nytt!

Hej min vän! 
 
Hoppas du mår bra! Själv är jag trött idag... har sovit som en stock både i natt och igår men jag tror att jag börjar ladda för ledighet nu. Kroppen har ju en tendens till att känna på sig när man ska få gå på semester :) 
 
Tomteverkstaden har fortgått hemma hos oss. Igår var det ett riktigt ståhej men vi var ändå klara lagom till kl 20 då vi satte oss ner i soffan tillsammans och bara pustade ut. 
 
Jag packade i mina små saffransskorpor i cellofanpåsar, klistrade på en liten "Julgodis" etikett och krusade snören runt. Totalt 5 sådana påsar blev det på en sats... jag gjorde aldrig en till. Det fick räcka! :)
 
Och medan jag slog in de sista julklapparna gjorde Sebbe sina "Rocky Road". Jag är inte ett dugg inblandad i dessa godisbitar mer än att lägga ner dom i fina skålar :) Han är en riktig klippa! ♥ Ibland viskar jag in i magen för att berätta vilken fantastisk pappa den lilla/-e har att vänta här ute. 
 
Därefter gjorde vi två matpajer till kvällens uppesittarkväll hos min familj. Vi har ett litet knytisparty - vi alla bidrar med något vilket gör det mindre stressigt för alla. Vi gjorde en köttfärspaj och en italiensk matpaj, syrran står för efterrätten och pappa och co. gör även dom en paj och ser till att fixa en god sallad. Smidigt tycker jag!
 
Så snart vi kommit hem till pappa i eftermiddag ska jag ställa mig och baka 6 st limpor. 3-4 stycken till morgondagens julaftonsfrukost hemma hos farmor (som även där blir knytis, då farmor inte har den orken längre) och 2 av dom kan vi nog mumsa i oss till middagen redan ikväll ;)
 
Julledigheten börjar med att jag och Sebbe bokat in en varsin massage hos Cityterapeuterna på Hötorget klockan 15 och därefter åker vi raka vägen till Rönninge. 
 
 
Ogräddade på bilderna! Vi får hoppas att dessa smakar ikväll. 
 
Det spritter i hela kroppen efter julen nu. Jag längtar till att få mysa med mina nära och kära ikväll... Jag längtar efter den årliga traditionen av julaftonsfrukost hemma hos farmor imorgon bitti.... Och jag längtar efter att få åka ner till Småland och träffa hela Sebbes familj och släkt! Känns som att det var länge sedan vi var nere nu. Jag tror det var i samband med att vi berättade att vi väntar tillökning senast och det var ju drygt 13 veckor sedan.
 
Jag hoppas att du får en fin jul ihop med dina nära! I år är faktiskt första gången på länge som jag känner mig i godan ro och är inte alls särskilt stressad. Jag känner att vi har bra kontroll på det mesta, men än kan ju saker och ting hända ;) 
 
Jag önskar dig en riktigt fin jul och ett riktigt gott nytt år!

Vi får se hurvida jag kommer att ha möjlighet att uppdatera här inne på ett par dagar... Jag har nämligen tagit bort BLOGG.se-appen på telefonen (utrymmesbrist), så det går inte så smidigt att kasta upp ett blogginlägg längre. 
 
Allt gott!