Fler dygn på helgen!

Hej min vän!
 
Skrev en liten statusuppdatering på Facebook igår om att jag gärna skulle önskat två extra dygn på den här helgen. Jag har av någon anledning känt mig otroligt olustig i kroppen - stressad på något vis. Detta trots att jag inte gjort något direkt stressframkallande i helgen, snarare tvärtom. 
 
Helgen började som sagt i fredags med att gå på Champions of Rock med mormor. Vi började med en sån himla trevlig och god middag på Quality Hotel innan konserten/musikalen började och jag bara älskar att hänga med min mormor. Känns som man pratar och diskuterar med en vän som kan ge en 100-tals kloka råd och tips. (Vet att du läser så PUSS på dig!)
 
 
Föreställningen var riktigt bra! Jag som inte är uppvuxen med Queen på samma sätt som min mormor tyckte om det lika mycket som hon, även fast jag inte fick nostalgitrippar följt av glädjetårar på samma sätt ;) 
 
I lördags blev det en skön dag hemmavid! Anna kom över på eftermiddagen för att kika lite på hockeyn innan hon drog med mig på bio med henne och Linnea. Vi såg The Theory of Everything och jäklarns i min låda vad bra den var... Jag är ingen filmfantast och framförallt ingen biomänniska så när jag säger att jag satt som tagen i 2 timmar utan att ens fundera över myrkryp i benen eller tendenser till uttråknad säger allt om filmen :) Gå och se den! 
 
 
 
Så till igår som innehöll en hel del tv-tittande på sprinterna i skid-VM i Falun. Detta följt av att vi nu har tömt och städat Sebbes lägenhet fullt ut. Han är nu helt inrymd i min lilla lya och det känns svinmysigt! Det firade vi med ett grymt AMRAP-pass på gymmet ihop... Det är så underskattat att träna tillsammans! Efter svettpasset svullade vi i oss ovan maträtt. Vitlöks/örtmarinerad lammfilé, rotfrukter och champinjonsås och det kan ha varit det godaste jag lagat! 
 
 
Imorse ringde klockan straxt innan sex och då var det bara att klä på sig och ge sig ut! Återigen övervägde vi om vi skulle ligga kvar under täcket i den allt för sköna värmen, men NIX... Från att vara morgontrött och seg till att få någonslags superkraft efter att man gått dessa 5 km på morgonen - det är oslagbart. Stor KLAPP på axeln på oss själva.
 
Måndag och en ny vecka full av planer... Min jobbvecka är fullspäckad från morgon till kväll och jag bara älskar det. Imorgon fyller även min partner in crime 28 år! ♥ 
 
Ha en riktigt fin start på veckan!
Kärlek 
 
#1 / / mormor:

Klart jag läser din blogg. Puss på DIG !!!