Lets bring endorfiner

Nä... nu får det BANNE MIG vara nog. Nu BANNE MIG är det dags att lägga av. Nu BANNE MIG är det på tiden att återuppliva ljuset. Nu är det nog med latmanshistorier och dags att sluta äta av precis allting som kommer i min väg. 
 
Ja, typ det borde jag stå och banka in i mitt huvud efter att ha skådat den spegelbild jag såg imorse. Typ det borde jag skriva upp med stora bokstäver i min panna efter att känna den där känslan av trötthet så snart man gått i en liten uppförsbacke. Men egentligen är det inte "själva Nicole" som utgör spegelbilden. Det är själva bilden av en människa som för stunden är grå på något sätt. Inte livlig. Inte pigg. 
 
Jag påstår mig inte vara tjock eller fet, för det är jag inte. Däremot påstår jag mig vara oaktiv! Jag hittar verkligen INGEN bra rutin för att komma iväg och träna. Mina föredetta-träningsmornar går fet-bort numera eftersom vi kommer i säng alldeles för sent om kvällarna. Och på kvällarna när jag kommer hem från jobbet är jag sådär hungrig och seg vilket innebär att jag först måste äta middag och "komma ner i varv" innan jag går till gymmet. 
 
MEN.. (ja precis MEN hehe)... Nu jäklar i min låda får det inte gå längre! Det blir ju inte lättare att komma in i rutin ju längre jag drar på det. Hela januari är snart passé och februari ska bli den månad då jag verkligen ska jobba och kämpa för att komma igen. Jag ska vända den gråa människan till en människa med kraft & energi... jag vill åt känslan igen! Känslan av att ha träningen i mig. 
 
I februari har jag och Sebbe sagt att vi tre dagar i veckan skall ställa klockan på 6 och gå upp och gå en långpromenad. Det känns som en bra kom-igång-grej. 2-3 dagar i veckan ska jag utöver det ta mig till gymmet. (Tänkte precis skriva "försöka ta mig till gymmet" men jag ska alltså inte försöka... jag SKA göra. Jag SKA gå till gymmet). 
 
Ja, och jag vet att jag har skrivit lite tankar om detta och haft önskemål tidigare. Och precis som tidigare ord ska det bli utan tvång, utan press och utan krav. Jag skall fokusera på HÄLSAN. För den är verkligen dyrbar. Den är viktig och tåls verkligen att tas omhand!! 
 
Jag ska nu fokusera på att bli:
1. världens gladaste flickvän & vän
2. världens piggaste kollega 
3. hälsosam på ett hälsosamt vis
4. en människa med ork 
5. en människa med drivkraft & energi
6. en inspirationskälla
 
6 av 6 fokuseringar ovan kommer garanterat att lösas med lite mer endorfiner i kroppen!
 
LETS BRING ENDORFINER!!! ♥