Insnöad på koppar!

Halloj!
 
Mitt i allt stök och bök ska jag ikväll ta mig iväg till frisören. Jag tillhör dom som ÄLSKAR att gå till frisören. Kanske beror det på att jag "hittat rätt" i mina val av frisörer. När jag bodde i Haninge gick jag hos en och samma frisör i mer än 8-9 år men när jag flyttade till andra sidan stan var jag tvungen att byta och hittade då världens grymmaste Emelie på Klippoteket mitt inne i stan. Jag har aldrig känt mig missnöjd eller ångrat något vi gjort! Emelie vet precis hur jag tänker om mitt hår och vi talar samma språk när vi pratar om färger. Vad jag ska hitta på den här gången är jag inte helt klartänkt med men det lutar åt "det gamla vanliga" :) 
 
Efter frisören ska jag bara hem och kapsejsa i soffan. Jag vill inte göra någonting annat än att slappa ikväll. Borde egentligen "göra det" och "göra det", men det kommer fler dagar på veckan tror jag minsann. 
 
Imorgon fyller min fantastiska pappa år! Det passar sig utmärkt eftersom det är hockey i Tumba på kvällen. Sebastian och hans lag har fortfarande chans (imorgon blir också den sista) att avancera upp till HockeyEttan. Så först - våfflor hos pappsen. Sen - hockeykval i Tumba ishall. 
 
Jag har förövrigt shoppat loss litegrann till hemmet. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg är jag i en fas då jag vill piffa lite mer hemma. Jag tokälskar mitt hem men ibland känns det som att jag saknar den där extra "touchen". (Som säkert bara jag ser och saknar men ändå). 
 
En stringhylla har jag alltid velat ha hemma, åtminstonde sedan jag konverterade till möbelbranschen. En sån här har jag nu beställt hem i vit metall och askhyllor... den skall få en vacker plats ovanför vår säng är planen :)
 
Den här hängaren kommer från GRANIT och är också beställd. Den kan fästas i vägg så som på bilden men även åt andra hållet - dvs lodrätt. Min plan är att den skall hänga i sovrummet den med (lodrätt) och på den skall vi hänga våra morgonrockar! 
 
Sedan har jag beställt den här fina lampfoten från Markslöjd! Också den till sovrummet. Med andra ord så kommer vårt sovrum bli översköljt av koppar inom kort. För faktiskt så har jag snöat in mig så på koppar :) Återkommer såklart med bilder när det är klart :)
 
I köket funderar jag även på (eller jag har slutat fundera nu. Det blir så hehe) att måla gasledningarna i koppar! Ja, är man insnöad så varför inte tuta på ;)
 
Köpte även fake-basilika på MILQ i veckan. Grönt är skönt och dessa slipper omvårdnad!
 
Ett annat tillskott är en kruka från ERNST med den fina texten "I det enkla bor det vackra"... Den förgyller vårt sovrum för stunden :)
 
 
En annan sak jag skulle vilja ha är en snygg vägglampa eller liknande i hörnan bakom soffan där det nu hänger "Happylights". 
 
Osaka copper w bulb
Tänker mig typ denna... 
 
Tuben wall
Eller den här! Dessvärre är båda schvainischdyra... så dom tåls att fundera på :) Kommer båda från Watt & Veke. 
 
Min puff (fyndet á 200:-) från JYSK gör sig dock ännu bra som fotpall åt oss båda när vi hamnat i soffan för kvällen... 
 
En annan väldigt enkel men otroligt SNYGG detalj i hemmet är vackra lotion-, tvål-, och diskflaskor. L:A BRUKET har enligt mig tokläckra flaskor. Deras "Citrongräs tvål" ovan har jag köpt hem och när den är slut kan man fylla den med vilken tvål man vill. Flaskan är lite småsnygg tycker jag även om den är inte är allt för märkvärdig. 
 
Jag har även en tvålpump från Cult Design som jag köpte för ett bra tag sedan. Nu har dom släppt att man kan köpa nya pumpar till redan befintlig behållare. Så det har jag även gjort! I koppar såklart ;) Finns på RUM21. 
 
Svårt att se på bild men H&M är även dom bra på inredning i mina ögon. Dom två kopparljusstakarna i vårt vardagsrumsfönster kommer därifrån och kostade inte alls många kronor. 
 
Ett litet tips från mig är att göra ett litet kollage när du vill göra om hemma. Då är det lättare att få en bild och en känsla för hur du vill ha det och därefter gör du din inköpslista. Du kanske inte har möjlighet att köpa allt samma månad eller månaden därpå men då är din plan spikad åtminstonde :) 
 
Behövde även en ny matta till köket och då hittade jag den här ZICKZACK mattan från Svanefors för ynka 190:- ... :) Visar bild när den kommit också! 
 
Nä nu måste jag rusa vidare! MOT FRISÖREN :) 
 
 
All kärlek!