Spänningar, julbord och väggdetaljer

Godmorgon!
 
Det ömmar, stramar och känns som att jag varit med om ett storslaget slagsmål i kroppen. Jag blev minst sagt genomknådad igår och stundtals kändes det som att han ville ha ihjäl mig. Men faktum är att jag gillar när massage känns. Det ska kännas hur spänningar släpper, hur det hugger tag i hela kroppen när det trycks till på en triggerpunkt och efteråt är man snurrig nog för att helst undvika en gå-på-lina-parad. 
 
Efter massagen åt jag faktiskt en snabb middag i stan och tog bilen hemåt där jag tog en snabb avstickare till Mall of Scandinavia på vägen :) Tänkte jag skulle se hur mycket folk det var och passa på att uträtta lite ärenden. P-garaget var långt ifrån fullt, man kunde gå i butik till butik utan trängsel och jag fick lite inköp gjorda. 
 
Lite nya färska blommor, ett par prylar från R.O.O.M och en topp som jag tänkte ha på julbordet vi ska på nästa helg. Då är vi 8 personer som skall till Gamla Riksarkivets härliga julbord som Christian Hellberg och Niklas Ekstedt anordnar. Jag var där förra året på julbord med jobbet och det var verkligen outstanding! Förväntningarna är därför skyhöga det här året och det ska bli så trevligt! :) Vi har en tidig sittning (redan kl 12) på lördagen och därefter har vi pratat om att strosa genom julmarknaden i Gamla Stan. Kan tjatmoster få lite snö till dess så vore det ju ännu mer känslofyllt :)
 
 
Bilder från google.se 
 
Sen när jag kom hem började jag fixa med diverse saker. Jag började illustrera ett mönster av våra POV-ljusstakar på golvet... ändrade, fixade, trixade. Tillslut körde jag bara upp dom på väggen med hammare och spik. Tänkte dock komplettera med en eller två stycken till att ha på högra sidan! Har blandat både koppar och grå färg. 
 
Tycker det har varit så svårt att hitta något bra till den väggen. För en stund hade jag någon idé om att sätta en matta på väggen för att göra rummet mjukt och något mindre ekigt. För många hårda material i ett stort, fyrkantigt rum gör det ekigt, då behöver man jobba in mjuka material och därför har vi en matta som är på ingång och skall placeras under bordet istället för PÅ väggen :) 
 
Köpte även tallris som nu pryder vår KLONG-vas. Jag var på en lunchbjudning igår där dom hade dukat upp med tallris på servetterna. Så vackert mot i övrigt vitt dukade bord! Blev superglad när jag kom in i blomsterbutiken och såg att det fanns... :) Juligt, vintrigt och grönt är skönt. 
 
 
Ha en skön dag!