Gravidmassage

Hej på dig.
 
Min kropp är verkligen så främmande för mig just nu. Det känns och det kläms, rycker, krampar och hugger lite här och där. Vi är just nu i vecka 16 i graviditeten och vi närmar oss sakta men säkert slutet av första halvlek. Igår var jag på massage och det var en utav de bättre jag varit med om - en gravidmassage där jag fick ligga på en speciell kudde med hål för min lilla bula. Har sådana problem med axlar/nacke sedan innan och hon hittade triggerpunkter på mig som gjorde så ont. Hon sa efteråt att det blev mer en behandling än massage för jag hade såna problem. Kanske går i släkten, eftersom far min åker in och ut på olika naprapatkliniker med sin nacke. 
 
Har även ett intresse av att prova på akupunktur då det sägs vara effektivt under graviditeten. Men innan jag ger mig på det ska jag återvända till den grymma tjejen på Cityterapeuterna som jag hade igår... hon gjorde ett sådant underverk med min kropp. 
 
Gällande kroppen i övrigt så har jag sagt till mig själv att jag fullständigt struntar i antal kilon jag kommer gå upp under tiden jag väntar barn... så länge som jag får må så bra som jag gjort hittills. Okej, att fullständigt skita i det var att överdriva - men jag kommer fokusera på välmående framför utseende. Tror att man som gravid mår bra av att "ha lite att ta av" och än så länge är jag utan cravings, inget extremt sug efter godis och diverse (även om jag äter det när jag dock känner mig sugen). Däremot har jag varit ovanligt HUNGRIG och behövt ha i mig mer mat än tidigare och även mer ofta. Och så länge som jag känner så, så ska jag vara tacksam :) Och det är jag! Jag följer min kropp med nyfikenhet och gillar hur den växer. 
 
Vi har dock varit katastrofala på att fotografera! Inga veckobilder på magen eller liknande och som det varit just nu så känns det faktiskt rätt skönt. Jag känner mig ju "som vanligt" på ett annorlunda sätt och tänker fortsätta ha den här känslan. Kanske kommer jag att ångra att jag inte fotat magen i framtiden, vad vet jag... men som det är nu så följer vi den bara genom daglig massage och insmorning av olja på kvällarna innan jag går och lägger mig! Och det är först sedan någon vecka tillbaka som jag känner att det börjar hända något :) 
 
Jag införskaffade mig ett träd igår påväg hem från jobbet. Just nu jobbar jag på "piffet" och "myskänslan" i våra rum. Har även en idé om att sätta upp en matta på väggen i vardagsrummet för att ta lite av det ekiga ljud och tyvärr är det ganska lyhört i vårt hus. 
 
Trädet är faktiskt i plast/siden, dvs inte levande. Dock är det sjukligt likt och är köpt på MIO Möbler. Det verkar som att dom har en satsning på lite konstväxter nu för dom hade ett gäng olika varianter som verkligen såg levande ut.