Hemmet börjar ta sig!

Hej fina du!
 
Och så hade ett halvt sekel gått igen innan jag tog mig tid att kika in här. Just nu har jag knappt koll på mig själv, jag är klumpigare än någonsin och minnet sviker mig hårt ;) Igår stod jag hemma i badrummet och tröck ut tvål ur tvålpumpen, fast jag trodde att jag pumpade ut bodylotion ur flaskan som stod bredvid. Hoho, är det någon där hemma??? 
 
Frågade Sebbe innan vi gick och la oss igår om man blev korkad av att vara gravid varpå jag får svaret "Ja, det sägs ju det", haha. Nog för att det händer mycket i kroppen som man inte har någon blekaste aning om, man ska bli korkad på köpet också. 
 
Magen växer som den ska och jag tycker att tiden går så himla snabbt.  Jag tänker inte så mycket på att jag är gravid då jag känner mig någorlunda som vanligt, om än lite tyngre och klumpigare. Annars lever jag på som jag brukar! Blir snabbare trött på kvällarna och sover som en klubbad säl i vårt nya hem. 
 
 
Sakta men säkert börjar det bli ett hem hos oss. Det är lite tomt på sina ställen och det lilla rummet känns inte på långa vägar klart. Vi har fått gästsängen levererad men vi har ännu inte tagit oss tid att montera den! Det har varit fullt upp med annat både på mitt håll och på Sebbes håll. Målet är väl att ta tag i det i helgen och monteringsanvisningen var på drygt 45 sidor så det lär också ta just.... - HELA helgen :) 
 
Annars så har vi fått hjälp av världens bästa far att sätta upp stringhyllan i köket. Tycker den gjorde sig bra där! 
 
Känns som att jag köper något hem varje dag i jakt på att göra vårt hem så majsigt som möjligt och det är ju SÅ ROLIGT! Kan inte få nog av allt fix och att gå i inredningsbutiker. Det har blivit x antal besök till R.O.O.M och Åhlens dom här dagarna. Även MILQ här i stan är en favvis! 
 
Vagnen som är på bilden ovan har vi beställt från Normann Copenhagen. Det heter "Block table" och vi kommer att ha vagnen i vardagsrummet med diverse saker på. Lite som på bilden ovan! 
 
 
Den finns i ganska många fina färger men vi valde den ljusgrå! 
 
Vi har även fått hem våra MUUTO korgar. En till mig, en till Sebbe och en till lilla knodden (eller till Tora som vi kallar magen eftersom vi båda gissar på att det är en tjej där inne). Dom är så fina och faktiskt tar dom ljud i stora rum! Vi har lite problem med akustiken i vårt vardagsrum än så länge, då rummet är ganska fyrkantigt och stort och vi har inte fått upp så mycket på väggarna ännu. Då får man använda sig av lite pryttlar som den här tillexempel. Är lite smått sugen på att sätta upp en matta på väggen också! 
 
Igår hade jag kvällsnöje i form av att storlekssortera knoddens kläder! Strl 50, 56, 62 och 68 är nu uppdelade i separata påsar (strukturfascist) . När vi sett och ser något som vi tycker om har vi köpt det och jag tycker även att detta är så himla roligt. Vi har dock passat oss med att köpa de mindre storlekarna då pappa mfl varnat oss för att man inte hinner kika på dom minsta storlekarna innan dom vuxit ur dom. 
 
Är glad för att de flesta större kedjorna gör bebiskläder av ekologisk bomull och jag har hittat drömmarnas sida där vi efter årsskiftet kommer att göra ett större inköp till knodden. En sida med full av ekologiska saker till både mig som blivande mamma och till lilla knoddis. Allt från BPA-fria nappflaskor i glas, tvättlappar, giftfria nappar till bitringar och leksaker.
 
Ska försöka titta in lite oftare från nu!
 
Ha en fin tisdag!