En sammanställning!

Hej min vän!
 
Nu tänkte jag ta tillfället i akt denna lediga måndag och skriva till dig. Tre veckor sedan sist ungefär och det har hänt MASSOR som jag vill berätta och skriva om. Till att börja med - tack för att du tar dig in här! ♥ Jag tänkte försöka sammanfatta det som hänt sedan sist i ett och samma inlägg utan att det blir för långt!
 
Jag börjar med att blicka tillbaka till lördagen den 6 februari. Klockan ringde tidigt då jag lovat Sebbe att skjutsa honom till hans mässa han skulle stå på denna dagen. Yrvaken och trött likt ett skogstroll klev jag upp, skjutsade honom till Kungens Kurva för att sedan åka hem till pappa och hämta upp deras hund Wiggo då vi lovat vara hundvakt åt honom över natten.
 
Hade dagen innan pratat med min farmor och fått berättat för mig hur förkyld och sjuk hon var. Satt i bilen och tänkte - nog ska jag stanna på affären och handla hem lite mat till henne när jag ändå var i närheten! Sagt och gjort... hämtade hunden, stannade på mataffären och åkte förbi farmor på en liten snabb överaskning. Hon blev gråtfärdig när hon öppnade dörren och jag lämnade henne med en god känsla i kroppen efter att ha gjort en god gärning. Karma, tänkte jag och satte mig i bilen. 
 
Och karma fick jag kastat i ansiktet på mig när jag åter öppnade dörren hemma igen. Där möttes jag av mängder av skor och jackor i hallen och det tog någon yrvaken minut innan jag förstod vad det var frågan om. Fina, underbara vänner dök upp från höger och vänster som hade fixat en babyshower för mig. Jag som skulle hem och tvätta håret (kände mig som en påse hö-stack) och städa :)) Tji fick jag! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så evigt tacksam och så fint anordnat! Tusen tack igen, trots sen uppdatering :) En supermysigt lördag som blev allt annat än tvätta håret och städa. Syrran och lilla Leo stannade kvar till sent på kvällen. Vi hade en skön lördag i soffan där vi kollade på hockey och mello. 
 
Mysunge!
 
Fylld med energi från ovan kände jag mig laddad för årets vecka i branschen - Stockholm Furniture & Light Fair 2016. Veckan startade med Design Walk by Senab! Ett superlyckat och bra event hos oss där drygt 800 anmälda gäster såg fram emot en trevlig kväll. Känner mig stolt över att jobba på det här företaget! 
 
 
Sen från tisdagen var det fullt ös på mässan och jag ÄLSKAR den här veckan. Jag finner så mycket inspiration och jag tycker det är så roligt att få träffa alla som man känner både bland kunder och leverantörer. 
 
 
Det fanns så mycket fint och jag blev lite smått förälskad i den här stolen från GEMLA. 
 
På tisdagen var det också dags att säga farväl till vår Gammelfarmor Margaretha som efter 90 starka och fina år valde att gå till himlen som en lysande ängel. En sorglig och ledsam stund men det blev ett väldigt fint farväl ♥ Livets gång som min syster så fint skrev i sin blogg... för på söndagen samma vecka var det tid för att säga välkommen till vår allas underbara Leo. 
 
 
 
 
 
Leo hos morfar ♥ 
 
 
 
 
Morbror Felix ♥
 
Jag ÄLSKAR den här bilden på guldklimpen haha! Saga försökte fota när Leo skrattade på bild... Den här bilden slår allt ♥ 
 
Förra veckan blev väldigt lugn och skön. Jag var ledig måndag och fredag vilket var så skönt för kroppen! Även om jag jobbade övertid de tre dagar som jag var på plats på kontoret så känner jag verkligen i kroppen hur välbehövt det är med lite vila. Att bara koppla av och göra det kroppen känner för! 
 
En liten prommis med min kärlek i veckan då vi tog en fika på Waynes Coffee som ligger nedan för oss. Det är så skönt att det blivit så mycket ljusare ute. Jag längtar SÅ efter att få bli av med den här kaggen och få klä mig i härliga vår och sommarkläder. Jag är trött på att vara osmidig nu även om jag på något sätt ändå njuter den sista tiden som vi har kvar innan jag säger " atsjo prosit" och föder vår unge ;) Jag vill bli av med denna konstanta hunger och längtar till att få ta mig ut på långa promenader och frossa i fräscha sallader! Om jag äter en sallad nu är risken stor för att jag blir hungrig inom 5 minuter igen.  
 
I helgen som varit har vi haft massa goa människor här hemma. I fredags var Stina och Matte här på middag och mjukisbyxa-häng. Jag hade gjort Pulled Pork (fast på högrev, vad heter det då hehe?) som stått i ugnen under hela fredagen då jag var hemma och var ledig. Gott och väldigt lyckat blev det! I lördags kom Sebbes kusin upp från Malmö för att boa in sig i vårt nuvarande gästrum och blivande barnrum :) Vi sa farväl sent igårkväll och fick höra ord som att det känts som en hotellvistelse, så vi får hoppas att vårt huserum kändes välkommande ♥ Sånt är viktigt för mig. När man kommer hem till oss ska man känna sig som hemma! 
 
 
 
 
 
 
Veckans fredagsblommor! 
 
 
Har flyttat om lite här hemma... det blev ett litet byte av plats på vår HAY-stol och vår rullvagn. 
 
 
 
Pappa var här i veckan och hjälpte oss att sätta upp vår toapappershållare från Ferm Living i badrummet och upp kom även en gardinstång i lilla rummet. Jag hade köpt samma mörkläggningsgardiner in hit som vi har i vårt sovrum men glömde bort att det bara var en längd per förpackning ;) Så för stunden hänger det bara en våd uppe men jag tycker på något sätt att det var lite fint ändå :) 
 
 
 
Ett annat tips är dessa duschdraperi-ringar från Lagerhaus. För ynka 39:- kan man byta ut de traditionella i plast och jag tycker det blev ett litet lyft i vårt badrum. Med ny pappershållare och nya duschdraperi-ringar känns det lite extra lyxigt! 
 
Nu dör snart min dator som flera gånger varnat mig för lågt batteri! 
Jag sätter punkt här för nu, men lovar att titta in snart igen.
 
All kärlek! ♥