Hormonellt ordkräkeri

Preggo-hormonerna flödar och jag har en riktig jäkla skitkväll. Är trött, hängig och illamående. Känner mig varm som en kamin, torr som ett fnöske och ont i magen. Värre blev det när jag kom ut ur duschen med en känsla av att jag snart väger 100 kg. Börjar gråta. Ler åt mig själv för att jag är så fånig. Gråter lite igen. 

Hur fint det än är att vara på tjocken så blir man extremt trött på det vissa dagar. Man längtar tillbaka något fruktansvärt till sin normala kropp som kan röra sig normalt i alla lägen. Inte behöva rulla ur sängen, kunna sätta på strumpor utan problem, krama sin sambo utan att något är tar emot, sätta på sig skorna, ha sina normala kläder, inte vara så extremt hungrig hela tiden, kunna gå normalt och ta sig i/ur bilen på ett effektivt sätt. Jag vill ha tillbaka min energi men främst av allt - vill jag ha tillbaka min haka! 


Jag tror det bästa är att säga god natt och blicka framåt mot en ny dag imorgon! ❤️