Vinden har vänt

Halloj i stugan! 
 
Skulle egentligen behöva ta en tur med dammsugaren, vika lite tvätt och städa här hemma (medan lilleman sover!) men tar mig istället tid för att plita ner några ord till dig. Här sitter jag i soffan med datorn i knät, en kopp kaffe bredvid och solen lyser in sådär energigivande genom fönsterrutan. Sebbe är på Solvalla och tittar på elitloppet!  
 
 
 
 
Tack till er mina fina vänner som hört av er gällande mitt tidigare inlägg. Som sagt, jag är inte mycket för att klaga men ibland rinner bägaren över och man känner sån förtvivlan. Igår fm tog jag mig faktiskt tid att åka in till Danderyds Sjukhus. Kände att det inte gick att leva med ovissheten om att man kan gå runt med en infektion, det känns inte helt rätt mot kroppen. Sebbe och Lennox skulle köra mig dit och sedan åka vidare men det slutade med att dom gjorde mig sällskap i väntrummet. 
 
Måste säga att jag blev överraskad över hur fräscht det var! Kändes inte alls lustigt att ha lilleman med sig. Riktigt fina lokaler, bra struktur och fint omhändertagande. Vi blev där i ungefär 2 timmar! I regel har dom en väntetid på mellan 4-6 timmar så vi kan skatta oss lyckliga som hade sån tur... Tur hade jag även med resultatet på undersökningen. Ingen infektion, men nerver som är i kläm. Det är ingenting farligt och inget man kan göra något åt mer än att härda ut. När man vet vad smärtan beror på är det på något vänster lättare att kunna ta den :)
 
Lilleman har varit lite krasslig i veckan igen och det är ju så det lär få vara titt som tätt framöver! På ett sätt hemskt att en sådan liten människa ska behöva drabbas, men ändå bra för att ha chans till att bygga upp ett eget immunförsvar. Inte många timmars sömn i streck har det blivit... Han har vaknat av att han sätter slem i halsen och tjippar efter luft. Idag är det dock mycket bättre men dras av lite magknip istället eftersom vi provade ge honom en skvätt ersättning igår! Risken är rätt stor att dom reagerar på det... bröstmjölk innehåller inte laktos men det gör ersättning. Vi ska prova en gång till, annars får vi byta märke. Det är ju ingenting som skall ersätta min amning, men vi vill ändå veta att det skulle funka att ge ersättning de gånger man behöver... Dessutom har jag en känsla av att min mjölk börjar sina... Men det känns svårt att mäta på något sätt! 
 
Jag har ju nämnt om att vår kamera är puttväck. Vi skulle köpa en ny likadan sådan men blev snabbt varse om att modellen utgått. Jackpot - lagom till man lärt sig en modell, ska man lära sig en ny ;) Idag var vi på Media Markt för att kolla ut en ny modell... Vi hade läst om en hel del modeller på nätet, så vi var något förberedda på vilken typ vi önskade köpa istället. När säljaren i butiken frågade vilken modell vi haft tidigare svarade han senare att "Ja, men vi har ETT exemplar kvar av den kameran här". 
 
VINDEN HAR VÄNT! Min otur kanske har gett med sig :) Hur kan vi ha sån tur? Dessutom var den nedsatt någon tusenlapp... Här ska det inte läras några nya modeller inte hehe. 
 
Helgen i övrigt har varit fin! Förutom sjukhusbesök och förkylningar så har det varit lugnt här hemma. Igår hade vi en riktig myskväll på hemmaplan och det var nog skönt för oss alla tre. Två av oss såg åtminstonde ut att gilla läget ;) Lika barn, leka bäst. 
 
Idag har vi varit på lite äventyr igen. Köpt kamera, hälsat på mormor och gudmor Stina ute i Haninge, ätit morsdags-lunch och myst på. Sebbe kommer väl hem lite senare till kvällen så då fortsätter väl helgmyset vidare! 
 
I veckan är det fullt bestyr med saker och ting igen! Öppna förskolan med mammagruppen imorgon (såvida Lennox fortsätter bli bättre och bättre!), BVC och klipptid för mig på tisdag, träffa Malena och sötis Alexander på onsdag, sjukgymnasten på torsdag och sen en hel del fix inför dopet nästa söndag! Som det känns nu är det mesta under kontroll :) Det skall bli så himla mysigt och jag har på känn att det kommer bli en minnesvärd dag. 
 
Ha en riktigt fin söndag!