Karatekid i sängen

Halloj!
 
När man knappt får sova på nätterna går dagen lite mer i slowmotion och huvudet är inte lika klartänkt som det brukar :) L är fortsatt förkyld, så idag blev det vabb och snoret rinner som en ständig 11:a ur näsan på lillen! Han är lite kinkig också såklart. ♥ Det känns däremot som att det går åt rätt håll så vi får se hur veckan ter sig. Det blir helt klart lite mer pussel, trix och fix nu än innan! Vem ska vabba? Du, eller jag? Vi drar lott? Vem har viktigast möten? osv. Är lillen risig vill man ju inget annat än vara där, men plikten kallar ju den med. 
 
 
Crossfitkursen som fortlöper är verkligen rolig och det är en sådan skön känsla att ha kommit igång igen! Idag har jag en ganska skön träningsvärk i kroppen. Det är inte alls som i början när man chockade kroppen från att ha varit totalt icke-fysiskt-ansträngd i 2 år till att ge sig an ett renodlat crossfitpass med fokus på olika typer av squats. Den synen när jag stapplade omkring dagen efter är såhär i efterhand ganska komisk. "Oj Nicole, har du skadat dig?" fick jag dessutom frågan av en kollega när jag tog mig ner för trappen på kontoret hehe. Vi har 3 pass kvar och sedan måste jag bestämma om det blir ett medlemskap eller ej. Rent spontant känns det som att det kommer bli så. Jag gillar den här typen av träning och jag vill inte hamna i det där icke-fysiskt-ansträngande träsket igen. 
 
 
 
 
 
Och på tal om att vara icke fysisk så sitter jag här i soffan och är standby för att rusa upp till L. Jag har visserligen redan varit uppe i 2 omgångar och nu är han överflyttd till vår säng! De senaste dagarna har han vaknat någon timme efter att han somnat och panikgråtit. Jag antar att det, utöver förkylningen, också är mycket nya intryck för honom just nu! Trots att L gör någon form av solhälsning, 10-poängs karatesparkar och snurrar likt den värsta åkattraktionen på ett tivolifält, så är det mysigt att ha honom i sängen. För plötsligt kommer det inte en fot rakt i ansiktet utan en kelsjuk liten 1,5 åring som gnuggar kinden mot en ♥ 
 
Det är lite synd att det blir ett par dagar borta från förskolan nu.. det gör nog lite att inskolningen göms i skuggan på något vis. Vi har väl inte riktigt kommit in i rena rutiner ännu nu när det blev avbrutet med sjukstuga. Men vi hinner nog med det med tror jag allt ;) Tids nog. Tids nog. 
 
Sebbe står i köket och gör fröknäcke och någon sorts dadelboll. Fröknäcket är han så vänlig och gör till mig den underbaringen ♥ En himla massa frön, majsmjöl och olja tror jag det var. Dadelbollarna finns det risk för att han får behålla för sig själv ;) Möjligtvis ihop med L om han tycker om dom. Jag är inte alls särskilt förtjust i dadlar. Den smaken är inte alls någon favorit =)
 
Så över till något annat. Vi har bokat hemstäd med start från fredag! Det har sedan länge varit ett mål, nu när vi båda börjat arbeta full tid igen. Att få hjälp med grovstädningen varannan vecka känns som en bra och väl prioriterad lyx att unna sig just nu. Vi ska åtminstonde prova en omgång och känna efter!
 
Perfekt lagom till helgen! I helgen kommer också Sebbes mamma och syster upp till oss. Vi ska på bröllop på lördag, varpå Lennox då ska få äran att umgås med farmor och faster. Det är så mysigt när vi får gäster tycker jag och gästrummet står redan bäddat och förberett. Jag är en sån som alltid ligger 100 mil och 45 ljusår före i planeringen hehe. Eller snarare... jag passar på att förberda när tid finns. För plötsligt finns inte tiden när man vill ha den. 
 
Ha en fin kväll! 
Jag känner mig faktiskt redo att tacka för den här tisdagen... redan nu!
 
All kärlek!