Äntligen har vinden vänt?

Hallå där!
 
Visst är det kul med inredning? Tack för glada tillrop - utan att låta alldeles för självsäker så känner jag att det här kommer bli riktigt bra! :) Sebbe lämnade oss igår imorse för Göteborg i 2 nätter och kommer hem igen på lördag efter lunch! Som vanligt lämnar han ett tomrum efter sig när han far iväg. 
 
Tomrummet ersattes dock av underbart sällskap iform av Malena och Alexander som också hade sin man/pappa på flykt! Det blev en hel dag från morgon till kväll och jag är alldeles nytankad på energi från gårdagen. Inte minst för detta fantastiska sällskap som gjorde hela vår dag utan också för att vi igår sålde vår lägenhet.. 
 
Jag vet... äntligen!!! När detta kunde skrivas ut på sociala medier igår kändes det typ som att man hade en bättre födelsedag ;) Mängder med sms trillade in liksom många andra grattishälsningar. Det här har ju varit en liten pers för oss här hemma! Att ha å göra med en mäklarbyrå som verkligen givit oss magknip här hemma har inte varit roligt. 50 dygn av ren och skär ovisshet. 
 
Så får mäklarbyrån Notar sin sista chans i form av en visning i onsdags innan vi äntligen skulle få gå vidare med en ny byrå och då dyker det upp två par som är intresserade... Det ena paret ska bara ha lägenheten och det andra ville se lägenheten igen på måndag, men så långt ville vi inte vänta nu när vi fick bud på det vi vill ha av det andra paret. Så med fullmakt på Sebbe så skrev jag igår kontrakt med två glada köpare på vår fantastiska lägenhet. Och medan jag satt och gjorde affärer ställde underbara Malena upp som barnvakt till Lennox utanför rummet där vi skrev kontrakt. Ovärdeligt, oplanerat, ofattbart och väldigt klumplösande i magen =)
 
Det kändes märkligt att sitta där med två personer som nu ska flytta in i vår lägenhet ändå. Vi har verkligen en stark kärlek till det här hemmet. Sebbes första köp, vårt första gemensamma köp och hemmet där vi blev familj och dit vi fick komma hem med en nyfödd Lennox första gången. Stort. 
 
Men samtidigt som ovan känslor väller över så känns det också VÄLDIGT SKÖNT att nu kunna blicka fram emot vårt hus. Att ha datum för saker och att veta att vi kan flytta in efter årsskiftet. Innan vi far ner till småland över jul blir det väl till att fixa i huset med målning och diverse. Samma sak i mellandagarna när vi kommit hem igen. 
 
Sebbe och jag fortsatte våra inredningsdiskussioner i förrgår Det på riktigt lyser om oss båda när vi pratar kring alla idéer och vi har en så spännande tid framför oss. ♥ Vi pratade mer färger och tapeter och är inne på samma tankar även om han har svårt att leva sig in i mina miljarders förklaringar om hur det ena kan matchas med det andra... Hans svar blir ofta "okej, det blir nog bra" hehe.... 
 
Vi har ju pratat om någon av nedan kulörer i vardagsrummet. Behöver inte vara just JOTUN enligt de färger som visas men något i den skalan... Jag tänker att när vi nu bojkottat tapet på plan 3 eftersom det blir svårt upp till taknock så kan det vara fräckt med en tapet i vardagsrummet kanske. Vågar vi? Bakom mormors fina skåp? Det tror jag kan bli snyggt. Om inte en Morris tapet så varför inte Wonderland-serien designad av Hanna Werning för Boråstapeter...
 
 
 
 
Det roligaste är att vi aldrig kommer kunna välja. Vi har nog svårare att välja en tapet som är lätt att bara riva ner och sätta upp ny än att gå och köpa radhus för flera miljoner hehe. 
 
Idag är det fredag igen och jag och Lennox ska sova över hemma hos pappa och Suzanne ikväll. Vi bokade in det lite tidigare i veckan då jag kände att det vore mysigt eftersom Sebbe ändå är borta. Pappa ska dock på festligheter ikväll så det blir jag, Suz och kidsen som får roa oss. Det har vi planerat att göra med bubbel (fira lägenhetsförsäljning!), hemmagjord pizza och ta fram julpynt. Mysigt ♥ 
 
Önskar dig en fin helg!