Äta krita

Godmorgon!
 
Jag må säga att det är tur du inte hör mig idag för det låter ungefär som att jag ätit krita i 36 dygn. Min röst försvann igår kväll... bara sådär. Men krita har jag inte ätit. Vi var bortbjudna på middag till en släkting vars har flyttat till ett hus i Täby. 
 
Där blev vi bjudna på en sanslöst god asiatiska maträtt med lax och inlagda grönsaker. Så himla gott!
 
 
 
Syrran med familj var också på plats. En riktigt fartfylld kväll med tre små barn som hade fest ;) Så trevligt och roligt för kidsen! 
 
Dock fick Lennox en kraftig allergireaktion på kvällen. När tar eländet slut för den här lilla killen? Vi utreder ju honom för äggallergi men som jag skrivit förut så har jag inte trott att det är det. Vi har ju inte isolerat oss från ägg om än varit försiktiga att inte ha det hemma och än värre laga det. Ingenting har hänt efter förra gången då han fick en reaktion. Det visade sig ju heller inget på pricktestet vare sig på ägg eller mjölk. Även om läkaren var uppriktigt bestämt på att Lennox är ett "äggbarn". 
 
Igår värmdes det pannkakor i micron till Leo och Lukas varpå Lennox efter en stund blir alldeles röd om kinderna. När vi kom hem var han svullen i ansiktet, knallröd och prickig/utslag på kroppen... Precis som sist. Som tur är har vi en medicin hemma som vi får ge om en allergisituation skulle uppstå. Så killen som egentligen skulle somna vid 19-20 tiden igår fick duscha, ta medicin, smörjas och vyssjas till sömns i selen då han slutligen somnade helt utslagen vid 23.30. Jag blir uppriktigt ledsen för min lilla killes skull. ♥
Bu för allergier och alla dessa förkylningar!
 
Nu på morgonen har utslagen och rodnaden lagt sig. Han har sovit ok hela natten men nu på morgonen har han varit väldigt trött och ville absolut INTE äta sin frukostgröt. Nu ligger han och sover och Sebbe är snart på ingång efter att ha varit uppe i ottan och spelat rinkbandy. 
 
Dagen blir förövrigt lugn och skön! 
All kärlek