Guld och gröna skogar?

Godmorgon min vän!
 
15% av mig har vaknat och det är pga kaffekoppen som står på bordet. Resten av mig sover fortfarande och är som i någon sorts dimma. Jag vet inte om det är tanden som spökar men Lennox har hållt mig vaken hela natten. Det började redan igår. Igår var en skitdag rent ut sagt... 
 
Jag är trött och lägger all min energi åt lilleman. Han vill inte sova när han skall sova och bara skriker rakt ut. Provar med allt... vagn, tutte, sele... börjar om... vagn, tutte, sele, annan mat. Tillslut är han så övertrött så att han skriker bara därför.
 
Ibland kan jag känna att jag INTE är en småbarnsförälder. När man försöker med precis allt och ens tålamod går på minus... då kan jag bara börja gråta rakt ut. Så var det igår! Klockan var 14 och jag hade fortfarande inte fått äta något. I två timmar hade jag brottats med en gnälligt övertrött Lennox. Pussat, kramat, vaggat, pussat lite till... tillslut bara forsade tårarna. 
 
Lennox tittade på mig och blev helt tyst. Sen somnade han på tre millisekunder och jag fick fortsätta gråta en skvätt i min ensamhet. Att vara föräldraledig... att vara förälder... att vara mamma... det är magiskt och obeskrivbart på alla plan. Det finns inget mer värdefullt än att se sitt barn växa. Att HA barn är en gåva. 
 
Men ibland... ibland bara orkar man inte. Det är INTE bara guld och gröna skogar som en del vill få det att se ut som. (Fast vissa kanske har det så, vad vet jag?) Lennox fyller 7 månader nästa vecka och jag har inte fått sova ordentligt en enda hel natt sedan han såg dagens ljus den 24 mars. Jag klagar inte... jag mäktar med det dagligen och ser till att livet fungerar. Kroppen är fantastisk på så sätt! Men vissa dagar är jobbigare än andra och igår ville jag typ göra en blocketannons på lilleman med texten "bortskänkes"... (Missförstå mig rätt... jag skulle aldrig göra det.)
 
Det har varit mycket på kort tid nu senaste veckorna. Jag tar på mig ganska mycket ansvar (en del säkert i onödan) och verkligen kör skiten ur mig själv. Jag skulle verkligen behöva "a day off"... ♥ Men först - på med stålhandskarna. Visning i helgen! 
 
Idag ska jag bli boostad med massa energi från Malena och Alexander som också är solokvistar hemma. Det är så skönt att umgås med en "likasinnad"... När man är förälder och mitt inne i det så förstår man varandra på ett helt annat sätt! Det är okej (så som imorse) och spy ut att man är helt slut som människa - man får oftast ett "jag förstår precis, så hade jag det nyligen också". Och så vet man plötsligt att man inte är ensam! 
 
Ha en jättefin lördag! Jag har fyllt en termos med kaffe som jag ska ta och svepa efter ett djupt andetag!! 
 
Må gott ♥