WAKE-UP-CALL

Godmorgon!
 
Har precis satt mig ned i soffan efter en lång och skön dusch. Lennox sover ännu och jag ska förbereda oss för dagens agenda som är inskolning 9-15. Det skall packas med kudde och filt, lite mer extra kläder osv. 
 
Jag var på en hälsoundersökning igår. En sån där grundlig där man får reda på det mesta om ens kropp och knopp. Rent krasst fick jag mig en känga och ett rejält wake-up-call då testet visade en hel del ohälsa och stress. Inte helt otippat kan jag meddela då jag i stora lag "misshandlat" min kropp under drygt 2 års tid nu. Detta har jag ju nämnt tidigare, hurvida jag trampade i gyttjan när jag var gravid och fick cravings på semlor och princesstårtor ;) och på den vägen är det med alldeles för många stillasittande dygn som prick på i:et. 
 
Testet visade att jag är på god väg mot att få diabetes, att jag har syrebrist i hjärnan, inflammation i bukspottskörteln och tarmarna och därmed också kan kontateras glutenintollerant. Det sistnämnda borde jag ha slutat med för länge sedan med tanke på att jag haft en del krångel med magen. Min kropp är också dränerad på vätska och jag ligger för högt på insulin, så lågkolhytdratskost är typ A och O för mig nu framöver. 
 
Så nu min vän, nu är det verkligen livsstilsförändring som gäller med en rejäl omkullkastning vad gäller kost och träning. Hon rekommenderade mig inte att träna något högintensivit (hej hej crossfitkurs som börjar om en vecka!) utan långsamma promenader samt inte allt för pulshöjande träning. Nu har jag ju bokat den här crossfitkursen och jag är mentalt förberedd på att gå på den... och det ska jag också. 
 
Men mycket riktigt så bör jag även få in mer motion i min vardag som inte rakt upp och ned är styrkelyft utan är ren och skär motion. 
 
Hej Nicole, släng dig i väggen. Dags å ta tag i dig själv nu!