Lite på tvären

Godkväll
 
Igår var jag som ett obärgat vrak och hade ett humör därefter. Ingenting ville sig väl och Lennox var trött även han. Vi var inget bra lag igår! Vi ville inte spela i samma team... eller ja, jag kämpade för det men lilleman var för vrång :) 
 
Det är dagar som igår som man får känna av att man lever och är människa. Man är skör, sårbar och har lätt för att snubbla omkull. Det är dagar som igår när jag inte känner mig som en bra mamma. När man inte har tillräcklig ork eller energi för att gräva efter tålamod i de gömda depåer som man har lite här och var! 
 
Skulle kunna skriva en lång berättelse av gårdagen men idag tycker jag den går under genren - ren parodi ;) För natten till idag fick vi sova gott alla tre, vilket gör att man vaknar som en nyförlöst själ som är redo att möta världen! Då är alla kamper och fighter som bortglömda! Det är väl komiskt ändå hur kvalitetssömn kan göra en så gott? 
 
Nytankade på en massa skratt, lek och bus är vi också idag efter att killen på bilden nedanför och hans fantastiska mamma varit på besök hos oss. Det är på riktigt ovärdelig vänskap (x 2 för Lennox älskar Alexander) och jag är så in i bomben glad som funnit en vän i Malena! Det är häftigt hur man kommer till insikt med vilka vänner som faktiskt kommer bestå hela livet. Vänner där det bara ter sig så bra, utan knussligheter eller liknande. 
 
Igår fick jag även äran att umgås en hel kväll ihop med min vän Anna. Spontant. Väldigt spontant! Eftersom jag var lite upp-och-ner-vänd igår (lite på tvären skulle man nog egentligen kunna säga) kände jag att jag bara behövde komma ut och rasta mig själv. Gå utanför mammarollen och vara Nicole. Så viktigt ibland! Jag är för dålig på det. Inte på att vara Nicole, utan att ta mig tid till att vara annat än mamma. Vi åt middag ihop inne i stan, pratade, skrattade och jag blir alltid så förbaskat klok sådär efteråt. Klok och medveten. Medveten om vilka enastående vänner jag faktiskt har. Hur unika och fantastiska alla är - på sitt sätt och på sitt plan. ♥ 
 
 
 
 
 
Lite bilder från idag! Min vän Madde och hennes senaste tillskott Loui kom över en på en snabbkaffe också. Just så som jag gillar det! Samlade med många nära och kära under samma tak. ♥ Det känns så skönt för oss att veta att andra känner att vår dörr alltid står öppen. 
 
This is now. Precis just nu! Det enda på bilden som saknas är jag själv i soffan där jag nu ligger och skriver till dig. Vinet har jag inte smuttat en mun på ännu, men det är så typiskt mig också hehe. 
 
Vi blev bjudna på middag hemma hos Madde och Patrik ikväll. Lennox fick äta sin middag där också och straxt efter att vi ätit tog vi bilen hem för kvällsgröt och nattning. L har redan vaknat 3 gånger och varit ledsen! Hur natten blir är som vanligt att dra en lott :) 
 
Ha en fin kväll! ♥