Obetalbar lyx

Godkväll! 
 
Helgerna passerar för snabbt. Det är en sådan obetalbar lyx att vara lediga ihop och dela på föräldraskapet, att Lennox får ha både mamma och pappa hemma. Tiden tillsammans som familj är ovärdelig och så viktig. Imorgon startar en ny arbetsvecka för Sebbe på sitt jobb och jag på mitt ;) Dvs mammajobbet. Dagarna som går åt att busa, leka, mata, söva, busa, gosa, pussa, mata lite till.
 
Vi ska hålla oss borta från öppna förskolan någon vecka eller två till även om det är tråkigt. Jag vill gärna undvika att någon av oss blir sjuka igen för tyvärr är det ju sådana tider nu! Alla baskilusker far omkring och byter offer som om de checkar in på hotell. 
 
Vi hade en sån sjukt mysig kväll igår. Pulled beefen blev magiskt god - så god att vi åt för mycket alla fyra! ♥ Sen när Lennox somnat för natten spelade vi yatzy och hängde innan mello började. Om du kikade så kan du inte ha missat mellanakten med killen som gjorde parodi på alla låtar. Jag är nog den tråkigaste personen någonsin när det kommer till sådana saker för det tar alltid 9 minuter innan jag fattar ett skämt, men den sketchen var verkligen SÅ ROLIG. Jag skrattade så tårarna rann... (och jag väckte visst Lennox en gång av mitt sedvanliga gapskratt). 
 
Så till idag! Idag blev det ytterligare en utflykt och den här gången for vi in till stan. Vi hade fått höra att Lennox kompis Wilmer och hans goa mamma och pappa var uppe i Stockholm och nog skulle vi hinna med en dejt innan deras tåg gick till Nässjö igen. Klockan 10 var vi på plats utanför Åhléns city och det var som om hela stan var lamslagen så "tidigt". Lennox vaknade 5 imorse så halva dygnet hade ju passerat för en annan! 
 
 
Kameran har fullt minne igen, så jag måste rensa! Därför blir det lite mobilbilder så länge och tyvärr blir dom rätt tråkiga. Men håll tillgodo - jag ska försöka rensa imorgon! :) (Eller så får vi bara införskaffa ett nytt minneskort)
 
 
Påväg hem från stan åkte vi förbi "Rönninge Kaffestuga" och köpte semlor för att sedan åka hem och överraska den här tantaloan ♥ Min farmor och Lennox gammalfarmor. Även dagens namnsdagsbarn - Tora! Hade Lennox blivit en tjej hade han också haft namnsdag idag eftersom han hette Tora i magen fram till sekunden innan jag fick en pung kastad i ansiktet på mig. Skämt och sido - men så var det faktiskt hehe. Mitt under kejsarsnittet kom han ut och lades rakt på mitt ansikte/hals varpå... ja, ni hörde ju innan :) Vi som var så säkra på att Lennox var en tjej men så fel vi hade! Det får bli en annan dag... för en dag kanske man får sig en liten Tora :) 
 
Sebbe har åkt iväg för att spela hockeybockey mitt i natten med min pappa och några andra kvällspigga killar! Jag själv är inte alls särskilt kvällspigg (inte längre morgonpigg heller för den delen) så nu ska jag vila ögonen lite. Om Lennox bestämmer sig för att vakna vid 5 imorgon igen måste vi komma på en drastisk metod hehe... 5 känns lite väääääl för tidigt. 6 är OK. 7 är perfekt. Men 5.00 då har inte ens tuppen vaknat! 
 
Sov så gott när det stundar ♥