Gräsänka

Godkväller!
 
Med benen uppkastade på soffbordet, ett glas rött upphällt och allt på plats där det ska så sitter jag nu i soffan och inandas torsdagkväll. Jag är gräsänka ikväll då Sebbe är iväg och jobbar på en mässa till sent! Även om man ständigt önskar ha sin käresta hemma tätt intill en, så är det förbaskat skönt att andas egentid ibland. Idag är jag sådär kalastrött och inte alls särskilt social, så det passar perfekt att bara bre ut sig här i soffan och pilla i naveln. Inte göra ett jota.
 
Den här dagen försvann som i ett nafs. Jag och en kollega har fått en del ansvar att skylta om i vår utställning och vårt väääääldigt långa skyltfönster. Så det har vi roat oss med idag! Svettigt, kul och en väldigt kreativ dag. Detta kombinerat med en stor inlämning av ett jobb! 
 
 
 
 
Hämtade en väldigt glad kille på förskolan idag! Han blir lite ledsen just i det ögonblick när Sebbe lämnar och säger hej då, men det går över på knappa 10 sekunder enligt pedagogerna. Sen infinner han sig där, leker, busar och har det bra. När jag hämtade L idag så viskar en av pedagogerna "Alltså han är för go den där ungen. Så himla glad och så mysig så man bara vill äta upp honom!". På riktigt. Då vill jag typ bara fulgråta rakt ut av stolthet! Underbara onge. Du besitter SÅ mycket vilja och så mycket bus. Du kan göra en gråhårig ibland när du bestämmer dig för att testa dina föräldrars gränser men JÄKLAR vad vi älskar dig. 
 
Igår tog kursen slut så nu är ett månadskort inköpt. Som tidigare nämnt ska vi prova köra på mornarna vid 5 istället och jag hoppas verkligen att man orkar gå upp så tidigt och få träningen gjord! 
 
Nu ska jag titta lite på idol. Hade egentligen velat se hemmapremiären på hovet där Djurgården möter Malmö. Men tji fick jag. Canal+ har försvunnit från vår tv-tablå som dom så snällt bjöd på här under en period när det strulade med kanal 5 och co. Det innebär väl att vi måste signa upp dessa kanaler nu när det vankas hockeysäsong! I år ska jag tamejtusan gå på fler matcher också. Förra året blev det inte en enda och det är nog första gången i livet tror jag. Skärpning :)) 
 
Fredag och helg imorgon!! Och jag ska infinna mig på kontoret i ottan och fortsätta lite ommöblering och ta tag i fler delar av skylten. Kul med lite sådana uppgifter och att få förtroendet för det.
 
Ha en härlig kväll!