Julklappsstugan!

Godmorgon!
 
Igår var det klappstuga hemma hos oss. Jag önskar jag kunde säga att vi även hade haft rimstuga men så långt har vi inte kommit ännu :) Vi hade ju även tänkt göra Rocky Road och lite fler saffransskorpor men julklappsinslagningen drog helt enkelt ut på tiden. Dessutom hade vi missat att köpa hem de fenomenala "till-och-från-etiketterna" så för stunden sitter de gula Post-It lappar på en del paket hehe :) Juletiketter står nu högt på vår inköpslista och så kallade to-do-list med saker som vi har kvar att göra nu innan julafton. 
 
Vi skulle också ha skickat iväg julkort förra veckan till våra vänner, men tiden har inte räckt till eftersom jag legat sjuk... så mycket tid har gått till spillo. 
 
 
Jag har på något konstigt sätt lyckats stuka mitt ringfinger på höger hand. Kan inte greppa eller ta i saker utan att det smärtar och jag kan inte komma på vad jag kan ha gjort! I övrigt mår jag snart 100 igen. Snuvan är så gott som bortblåst och jag känner mig piggare i både kropp och själ. 
 
Vi tog en sväng förbi Mall of Scandinavia påväg hem från jobbet igår. Kunde efter det bocka av lite på vår lista och jag hittade även en kandidat i form av klänning till julafton. Jag har inte så mycket mammakläder mer än jeans, utan har istället försökt vara smart och köpa kläder som det går i en mage i :) Det har funkat bra hittills med både befintligt och nyinköpt. 
 
Ovan tröja är inte en preggo-topp men funkar bra än så länge. Magen nästan försvinner i randigt! Men jag lovar... den finns där... 
 
 
Och det sparkas, bankas och flyttas omkring mer än någonsin där inne. Nu kan man känna lite mer tydligt hur magen på vissa ställen formas efter en fot eller ett huvud. Igår när jag satt i soffan kunde jag märkbart känna hur bebisen vände på sig inne i magen. Märklig känsla men ändå fantastisk på något sätt! 
 
Ja nu återstår det en och en halv arbetsdag till för min del. Det är bara att kriga på! 
 
All kärlek