Nu är det vår?

Godmorgon! 
 
Eller godförmiddag för somliga andra kanske :) För stunden sitter jag iklädd morgonrock, smuttar på en kopp kaffe och njuter av en skön fredagsmorgon med svenska ballader på i högtalarna här hemma. Trots att denna morgon tog fart något tidigare än vad jag hade önskat själv så känns det som att det kommer bli en bra dag. Lennox ligger som vanligt och sover bredvid mig i soffan efter morgonritualen i babygymmet. Han njuter verkligen där han ligger och jag kan sitta och titta på honom till stjärnstopp. Han har blivit stor på så kort tid tycker jag och jag blir alldeles varm i mitt hjärta av att se hans utveckling. Nu tittar han på oss på ett helt annat sätt och kan sitta i knät och bara glo en i ögonen. Dock så är hans miner än så länge totalt outvecklade och han tittar på oss som att vi är dumma i huvudet när vi snackar på det där (oundvikliga!!) bebisspråket.
 
Vi brottas just nu med Lennox magknip som jag tror och hoppas är påväg att redas ut med de droppar som han får äta innan varje mattillfälle sedan igår. Om man skall prata detaljer så lägger han rökare efter rökare och jag blir svinglad varje gång eftersom det känns som att han får en "lättnad" i magen. Amningen har fungerat för oss från dag 1 på BB. Han kastade sig på bröstet vid första försöket som om han aldrig gjort annat! Men däremot så har jag problem med överproduktion av mjölk och en extremt stor utdrivningsreflex vilket gör att han får äta som ett monster för att det kommer så mycket på en och samma gång. Emellanåt sätter han i halsen och stundtals känns det som att han sväljer tonvis med luft på köpet. 
 
Jag försöker förebygga detta genom att pumpa ett sprängfyllt bröst innan han får äta och vi jobbar på att hitta ett bra sätt genom att rapa honom så mycket vi kan. Vi försöker även lägga honom på magen ett par gånger om dagen när tillfälle ges. Nackdelen med att pumpa är att produktionen stimuleras ytterligare... Trots magknip som beror på att han får för mycket luft i magen så måste jag berömma skrutten för att han inte säger ett ljud. Han ligger och vrider på sig, känner sig olustig och knorrar. ♥ Söta lilla hjärtebarn. Så snäll du är. Och så älskvärd. 
 
 
På den här bilden var Lennox drygt 2 veckor gammal. Idag är han straxt över 5 veckor och tiden går så sjukt snabbt. Det känns inte som att man hinner med så mycket om dagarna, fast man egentligen gör hur mycket som helst. 
 
 
På den här bilden var Lennox ynka 5 dygn gammal och fotades av farfar Michael när dom kom upp till Stockholm för att hälsa på lilleman första gången! Idag väger han 1.7 kilo mer än på bilden och har fått ett helt annan karaktär på kinderna ;) Tror även att han har gått med i klubben samla-flest-dubbelhakor! ♥ 
 
En vacker dag hoppas jag att jag har tid och tillfälle att dela en liten förlossningsberättelse. Jag tycker själv att det är så otroligt underbart och roligt att få höra andras berättelser så mitt mål är att jag ska dela min! Däremot så är marginalerna på lillemans sömnintervaller för korta för stunden... tror jag kommer behöva någon timme eller två för att få med allt ;)
 
Igår när lilleman sov passade jag som sagt på att ha en ömsesigt kärleksfull dejt med dammsugare och skurmoppen. Hann storstäda hela hemmet och fixa med tvätt och diverse. SÅ SKÖNT inför helgen! Sebbe tycker att min spelsinne för lite damm på golven har "blivit bättre"... Igår sa han nämligen att han tyckte det var imponerande att jag kunde låta lite skräp och damm ligga på golven utan att få panik. Tjaa... jovars... egentligen brinner det inombords men ibland har man inget alternativ ;) Utvecklingspotential finns här vill jag lova!! Lite skit under naglarna skadar ingen har jag hört. Till kvällen igår fick vi också tummen ur att storhandla! Det behövdes då kylen ekade tom här hemma. Vi har kört på ECOVIVAs matkasse i tre veckor vilket var sjukt skönt och smidigt. Man får maten hem till dörren med recept och sen är det bara att följa instruktionerna ;) Otroligt goda recpet för den delen också.... Och allt ekologiskt - hurra! 
 
Vi köpte hem mängder med grönt, en massa god Bosarp Kyckling och andra bra saker som vi kan göra god och nyttig mat på här framöver. Maj månad blir en grön månad för oss. Ingen bantningshistoria för varken mig eller Sebbe men med fokus på mer grönt och bättre hälsa! Tänk vad skönt om jag kunde få minska ytterligare några centimeter i omfång, både här och där... Till och med fötterna skulle ju behöva krympa numera ;) 
 
Har även fått tummen ur och gjort beställning från goodforkids.se nu. Lite leksaker till lilleman, lite rengöringsprodukter och diverse bra saker. Dessutom fick jag imorse mail om att Sportamore.se bjuder till med 25% rabatt så nu har jag även beställt hem Converse till mig och mannen... Nyinköpta, kritvita sneakers på fötterna signalerar att sommaren är nära! Då är det vår i luften ♥
 
Idag är Sebbe i Göteborg på jobb över dagen... Han kommer hem runt 16-tiden igen och till kvällen får vi besök av Stina och Matte som skall få träffa Lennox för första gången! Det blir mysigt... Helgerna har fått ett helt annat värde när man då får ha Sebbe hemma på heltid om dagarna. Mysigt och efterlängtat både för min del och för lillemans... 
 
 
Det blev ett väldans långt ordspottande den här gången :) 
 
Hoppas du får en riktigt fin helg och att vädret bjuder till med lite sol och värme... 
 
All kärlek