Julbord, advent och bestämda kulörer

Godmorgon!
 
Jag har precis krypit ned under en filt men en stor kopp morgonkaffe (den kopp som smakar bäst på hela dygnet!). Sebbe for iväg till Norrland imorse och kommer inte hem förrän till kvällen imorgon igen. 
 
Helgen var magisk! Julbord och goda vänner. Vi åt så mycket mat i lördags att vi var sprickfärdiga och Lennox åt köttbullar och potatis som om det inte fanns en morgondag. 
 
 
 
 
Lennox skulle egentligen ha den här uppsättningen kläder på julafton! Men det kändes roligt att klä upp honom lite inför julbordet. Han var så fin!
 
 
 
 
 
 
 
Båda pojkarna skötte sig exemplariskt. 
 
Söndagmorgon. Första morgonstunden ihop på veckan eftersom Sebbe spelar hockeybockey tidigt på lördagar. Lennox var high on life och sprang efter dammsugaren medan Sebbe for runt med den. Så snart Lennox ätit lunch tog vi bilen hem till Fredde och Julia på andra adventsmys.... Fick lite flashbacks när vi gick där i mitt gamla område! Det var en väldigt viktig tid för mig när jag bodde där. Det var där jag jobbade hårt för att hitta vem Nicole är och vill vara och jag hade många roliga år som fylldes av massa härliga minnen! Och framförallt så träffade jag Fredde som bodde vägg i vägg med mig. En vän som idag är oslagbar och som jag alltid vill ha kvar i mitt liv ♥
 
 
 
Lennox var i rampljuset as usual. Han blir överöst med så generös kärlek dagarna i ett och jag är så tacksam för det. Han har verkligen mängder av fina människor som värnar om honom ♥
Igår på dagen var jag och Lennox lite spontant och hälsade på den här donnan och hennes mamma. Det blev som vanligt en väldigt trevlig dag med lek, god mat och trevligt sällskap. Tyvärr hade vi lite otur med barnens sovstunder vilket innebar att dom sov om varandra lite! Men ibland blir det så. 
 
L vill inget annat än ställa sig upp hela tiden nu. Han fick en gåvagn i doppresent som legat nere i vårt förråd tills nu. Vi har ju haft många sådana saker nere i förrådet på grund av försäljningen av lägenheten osv. Dessvärre upptäckte vi att skruvarna till gåvagnen försvunnit i samband med att vi haft ett litet smärre kaos med saker som ska upp och ned. Som tur är skulle vi få nya på posten av leverantören inom kort... så snart kan vi börja knallla med gåvagn här hemma! 
 
 
När man hängt med en bagarfru en hel dag fick jag lite feeling att ta fram degbunken och börja baka när jag kom hem. Gjorde lussebullar med mandelmassafyllning. Trots extra saffran tycker jag att själva saffransmaken var blek, men annars blev dom väldigt lyckade! 
 
 
Lite drygt en vecka kvar nu innan det är vi som går igenom den här grinden som radhusägare. Vi har bestämt oss för vilken färg vi skall ha i vardagsrummet. Det blir färgen "Ärggrön" från det ekologiska märket Auro. Övervägande bestämt har vi nog sagt att det kommer bli Auro när vi målar i nya huset. Lika viktigt för miljön - lika viktigt för oss själva att bo i. Tycker det är fantastiskt att det finns så bra möjligheter till att kunna förändra och göra bra val. 
 
 
Till vårt sovrum blir det antingen Mellangrå eller Gråpäron. 
 
 
 
Gråpäron
 
Mellangrå
 
Här syns skillnaden! Första rummet - mellangrå. Andra rummet igenom dörren - gråpäron. 
 
Till Lennox rum kanske det blir färgen "Duvblå". 
 
 
 
 
Vi har valt från deras traditionella kulörserie men man kan även bryta egna färger! Tanken är att vi ska beställa hem en liten provburk från samtliga ovan och smacka på väggarna samma dag som vi får huset. Det bästa är att se färgen på plats och därefter ta ett beslut om vilken det blir. Ge mig tillgång till huset nu!!! Det kliiiiiar i fingrarna :)) Du ska givetvis få hänga med på resan och få se hur det blir! Jag ska försöka uppdatera så mycket jag kan. 
 
Ha en fin dag!