Vårkänslor

Halloj!
 
Åh vilka vårkänslor jag får idag! Det är så härligt att följa hur vädret vänder - från mörkt till ljust. Imorse när jag var på jobbet klockan 7 som jag vanligtvis är så var det liksom redan ljust ute. Och ljust är det sedan fram till straxt innan 6 tiden nu. Det innebär att jag som går hem runt 15:30 får ta del av ljuset en bra stund innan det blir "kväll" på riktigt. 
 
Jag blir så lycklig i hela kroppen när jag tänker på vad vi har för tid framför oss. Tänk så underbart att få sitta i första vårsolen med en kopp kaffe (eller annat gott i glaset) och bara inhalera ENERGI. Tänk så fantastiskt att få gå promenader utomhus och följa naturens väg mot det blommande och det gröna. Att se det knoppa på träd och buskar. Att se och höra sopbilarna jobba aktivt för att göra våra vägar och torg fria från grus. Jag ser så fram emot den här delen av året då man blommar ut som människa själv! 
 
Idag jobbar jag, precis som planen är att jag skall göra onsdag och torsdag denna vecka också. På fredag är jag ledig och vi åker ner till Småland över helgen då vi är bjudna på 40 års fest på lördag! Det blir nog vår sista resa ner innan bebisen anländer. 
 
 
 
På torsdag går vi in i vecka 36 och jag blir inte klok på hur snabbt allt går. Jag får ofta frågan om jag är nervös inför det som komma skall... Och faktum är att jag inte är ett dugg nervös. Jag känner mig förväntansfull och ganska lugn faktiskt. Jag har en inställning som säger att jag bara kan lyssna på det min kropp vill säga och försöka hantera det på bästa och mest lugna sätt. Jag tror det blir värre ju mer man brusar upp och oroar sig! 
 
Eftersom vi hade nattgäst hos oss i helgen så flyttade vi ut vagnen från det lilla rummet till hallen. Det är ju där den kommer att stå i framtiden och jag tycker den passar sig bra där :) Jag undrar vem som kommer att ligga där i sen. En liten tösabit eller en pöjk...
 
 
Skrev tidigare om hur jag börjat plastbanta vårt kök och lovade att visa en bild på skärbrädan jag köpte på DesignTorget i laminat. Den ser du här ovan! Jag tycker den är så fin!
 
Övrigt i veckan så ska jag till tandläkaren. Jag var där för någon vecka sedan och fick godkänt deluxe utan hål men behövde gå till tandhygienisten för att skrapa lite tandsten. Nackdelen med att ha fixat tänderna raka och fina ;) 
 
Ikväll ska vi börja tvätta lite bebiskläder, filtar, gosedjur och diverse. Jag som är en liten planeringsfreak och kontrollmänniska känner att det kan vara skönt att ha påbörjat det! Jag är en ganska trevlig människa för jämnan men när jag måste stressa - då kan jag bli som ett uppblåst radikalt monster. Jag verkligen HATAR att stressa eller att komma försent.
 
Jag ser gärna till att min vardag är så praktisk som möjligt utan just stress :) Däremot så har jag blivit mer "live-by-now" sedan jag träffade Sebbe som inte alls har samma behov av planering som mig. Det fina i den här kråksången att vi givit och tagit av varandra här. Sebbe har blivit mer för att planera och drar i flera trådar vad gäller det och jag har lärt mig att koppla av på ett annat sätt. Allt behöver inte vara planerat i minsta detalj jämnt :) Hallelulja! 
 
Hoppas du får en fin tisdag! 
Njut av solen om du har möjligthet :)

All kärlek