Saktar ner

Gokväll!

Jag börjar sakta men säkert återhämta mig från det att jag kände mig alldeles på tok för stressad och med alldeles för mycket saker runt omkring! Sebbe och jag har verkligen lagt band på oss själva hela förra veckan fram till nu. Vi har med stort allvar sänkt tempot och fokuserat på det som är viktigt i livet - familjen... Och dess hälsa!

Jag har verkligen boostats med energi från mina killar! Trots att Lennox gick och blev dålig mitt i allt så har vi tre haft en väldigt kärleksfull vecka. Lennox och Sebbe har stärkt sitt band helt makalöst mycket. Förr har han inte kunnat söva Lennox överhuvudtaget... Nu somnar han på Sebbes bröst utan ett knyst! En sån vacker syn och det lyser trygghet över Lennox. Det här med anknytning är spännande tycker jag!

Både jag och Sebbe läser ju boken "lyhört föräldraskap" som handlar mycket om att just vara lyhört mot sitt barn. Att se och tolka barnets behov och tillfredsställa i den mån det är möjligt! Jag och Sebbe är INGA rutinmänniskor... Vi kan sällan hålla oss till en matsedel för en hel vecka utan att ge oss iväg på spontana upptåg. Lennox har från start fått följa oss i vårt liv. Vi har givetvis valt bort saker vi haft svårt att kunna göra, men i övrigt är det inte mycket som hindrar oss. Lennox är ett nyfiket barn, vilket också gör det lättare för oss att bara ta med honom...

Men... Sen någon vecka tillbaka har vi börjat sätta lite rutiner! Något som känns väldigt aktuellt i och med att han i princip enbart äter fast föda om dagarna numera. Då måste klockan vara lite mer trogen än innan :) även om jag fortfarande ammar en del när Lennox önskar eller om behovet finns!

Försöker göra så mycket barnmat som jag kan själv! Dock har det varit svårt att vistas i köket överhuvudtaget nu när vi håller på att sälja lägenheten. Man bor lite som i ett museum. Men så snart allt är klart ska jag experimentera mer! Här mixade jag torsk och sötpotatis till mos!

Nu är en ny vecka i full gång. Idag fotade vi nya fina bilder på lägenheten! Vi börjar om hela processen med en ny mäklare internt på samma byrå och hoppas att allt går rätt till den här gången!

Nu ska jag kramas lite med min sambo innan det blir tidig sänggång för mig. (Om Lennox vill såklart!)

All kärlek