Helgbesök, hemmakontor, astma och sömnstuga

Hallå där! 
 
Hoppas allt är väl med dig och att du haft en fin helg. Vår helg har varit så trevlig och mysig då vi haft långavägarbesök från Småland. Älskar att ha gäster att ta hand om! Vi har i princip enbart .hängt, ätit och druckit gott, busat med barnen, ätit och druckit gott igen och i lördags tog vi en tur till Mall of Scandinavia. Där hade jag enbart kontorsprylar i sikte :)
 
Vi har ÄNTLIGEN tagit tag i plan 3 och fått våra efterlängtade kontorsplatser som legat i huvudet som en klar bild från dag ett då vi flyttade in. Vi hade hittat en speciell bordsskiva som vi ville ha, men slog våra kloka ihop och insåg att vi får vänta med den till ett bättre tillfälle. Som när vi åter har två fulla löner igen tex. Istället for vi till IKEA och köpte ett kit kontorsmöbler (borddskiva, bockar, hyllplan, konsoler, bäddmadrass till gästsängen och lite småpryttlar) för samma peng som bara bordsskivan annars skulle ha kostat. 
 
Jag tycker det blev så bra. Stolarna är inte helt ingifta i det slutgiltiga möblemanget ännu men får stå där temporärt till vi hittat vilka stolar vi vill ha. Jag vill att hela det här rummet ska bli en kreativ zon. Näst på tur står också ett litet bord + pallar/stolar i Lennox höjd, en griffeltavla, massa kritor, pennor, papper och i framtiden lera osv. så att även Lennox får en yta där han kan få gå loss på sådana saker. 
 
Som önskemål skulle "Abou a chair" ligga högt på listan från HAY. Dock med klädd insida i något magiskt tyg. 
 
En annan variant på träben skulle inte vara helt tokig heller. Vi kommer ju inte sitta där 24 timmar i sträck, men klart stolen måste vara skön. 
 
Sen står det även en hel del andra saker på önskelistan. 
 
Klädda snygga pärmar från bookbindersdesign. 
 
Bokstöd från HAY. 
 
Från HAY. 
 
 
Från HAY. 
 
Från HAY. 
 
Från HAY. 
 
Från HAY. 
 
HAY har så otroligt FINA och bra kontorsacessoarer som även gör kontoret lekfullt och trevligt. 
 
När vi var i MoS gick jag in på Zara Home för första gången. Förutom att man fick huvudvärk på kuppen av 450 doftljus som stod utplacerade lite här och var så hade dom väldigt roliga saker. Köpte bland annat de här knopparna till vår gästsäng. Livade upp den ganska mycket måste jag säga. 
 
Lennox mår bättre med sina öron och det är såklart tack vare medicinen. Idag tog han sin sista dos men har haft väldiga problem med sin astma de senaste dagarna. Ibland kan jag känna att jag måste låta hypokondrisk fast åt min sons vägnar... Men faktum är att den här lilla killen får utstå så mycket i och med allergier, astma och sedan övriga/vanligt förekommande virus och sjukdomar på det. Han är så jäkla stark! Som idag och igår när han andats som om han får 10% luft ner i lungorna och ändå är världens goaste kille. Det är astmapuffar, krämer för utlag och x antal procedurer som han bara köper rakt igenom. 9 gånger av 10 utan gnäll och konstigheter. 
 
Jag har varit dålig på att fota i helgen. Men en selfie innan vi åkte till Mall of Scandinavia fick jag till. 
 
Helgen avslutades med 1 års kalas för Alexander och dit skulle vi även åkt idag på dagen. Men istället blev vi hemma för att kurera astma. Lennox var uppe med Sebbe och åt frukost innan han åkte till jobbet, sen kom han upp till mig i sängen och somnade om. Så vi sov ihop till straxt efter 8. Sen har vi bara kopplat av, lekt i lugn takt, varit ute på baksidan och lekt i solen och jag fick även 40 minuters sol på nosen eftersom att L somnade i vagnen innan lunch. Därefter kom min vän Anna över på lunch och snabbt häng. Kvalitetstid och spontanitet - deluxe. Därefter somnade vi i soffan ihop jag och Lennox hehe. Vi sov och svettades under en filt ihop ända till Sebbe kom hem från jobbet ;) Ibland har man bara sådana dagar. Dagar då man behöver ladda om på nytt. Efter middagen gick vi ut i lekparken och njöt av den varma vårkvällen. 
 
 
Veckan ser ut att bli lugn. Vi tar det i lillemans tempo! Mår han OK imorgon så ska vi eventuellt göra ett nytt försök att träffa Alexander och Malena. Idag skulle han egentligen ha tagit sitt 1 års vaccin men det blev framflyttat för 2:a gången eftersom vi inte vill ge det till honom när han inte är 100. Förmodligen kommer han ju reagera på det precis som sist eftersom det innehåller ägg.... suck. 
 
Nu ska jag snart krypa ner bredvid min sambo! 
Är av någon konstig anledning trött trots att jag och L inte gjort annat än myst och sovit idag ;) 
 
All kärlek