Att komma på plats

Hej fina du!
 
Jag sitter i soffan och (f)ryser... Mest för att det är så burrigt väder och jag känner mig kall. Sebbe for till Göteborg imorse och kommer hem imorgon kväll. Det blir första natten som jag skall sova själv i vårt nya hem och det är faktiskt lite vemod inblandat i det. När man inte är så hemmastadd och bekant med omgivning alla ljud osv är det alltid extra läbbigt att sova själv tycker jag! Ibland knäpper det till i huset och jag blir på helspänn ;) 
 
Idag har vi haft besök här hemma! Det är så roligt när vi får besök av människor vi tycker om. Lennox kompis Alexander och hans otroligt goa mamma Malena kom förbi på en hustitt, bus, lunch och häng. Dom här två pojkarna har följt varandra från start och det märks så väl. 
 
 
 
 
Så roligt med Lennox tomatkinder efter lunchen! Han är inte superenkel att få ren eftersom han gör motstånd till det. Då får det va anser jag!
Håret har börjat växa till sig och än så länge ser han ut att bli mörkhårig. Sebbes rödlätta gener verkar ha slagits omkull av mina :) Men sånt kan ju ändras med tiden också! 
 
Hoppas verkligen att jag får lite tid till att fota lite här hemma i helgen. Håll till godo, det kommer bilder :) Än så har vi inte fått upp saker på väggar, vissa lampor osv... Och på plan 3 är som ett enda stort kaos just nu! Igårkväll var vi som två röjar-ralfar här hemma som äntligen hade energi till att fixa och dona en massa. Vi såg till att två av tre plan känns beboliga och så får vi ta en sak i sänder högst upp. Till helgen får vi se till att investera i schyssta och bra förvaringslådor så vi kan ställa ut lite saker i förrådet. Det luktar unket där ute så jag är rädd för att man måste "paketera" sakerna väl om de är kapabla till att suga åt sig doft (typ kläder, mjuka material osv)... 
 
En framtidsplan är att fräscha till förrådet ordentligt. Riva ut det som är, sätta gipsväggar, lägga nåt billigt klickgolv och vädra vädra vädra. Det tror jag kommer hjälpa mycket och kan vara ett roligt projekt för oss att fixa med till vår/sommaren. Ett hem utan smart och bra förvaring funkar sällan bra. Saker och ting ska ha sin plats tycker jag och vara lätta att komma åt även om man inte använder det dagligen! 
 
Kommande projekt är att måla hall och köksvägg. Min farbror har lovat att komma förbi och hjälpa oss att bredspackla väggen i köket eftersom den både är bucklig och har hål från en tavelvägg som de tidigare ägarna hade där. Hade gärna gett mig på att bredspackla själv men tycker det är kanon när det finns proffs som kan göra det åt en :)) 
 
På fredag ska vi ÄNTLIGEN (verkligen ÄÄÄÄÄNTLIGEN!) hämta Lennox nya vagn. Leveranstiden var ganska lång och vi har längtat så. Och i samband med att vi hämtat den så börjar mitt sunda leverne! Jag behöver ta tag i min hälsa på riktigt nu. Den här föräldraledigheten har inneburit allt för mycket gott och jag har fortfarande många kilon kvar från graviditeten att gå ner. 
 
Nu när jag skall börja jobba här i vår känns det roligt att få känna sig lite pigg, fräsch och hälsosam. Och att komma på plats mer och mer i huset hjälper också till. Här har vi inte lika lätt att falla dit och hämta hem mat på samma sätt som i Sumpan där man hade 8-9 st restauranger att välja mellan utanför porten ;) Jag skall försöka hitta den där sunda Nicole som ju faktiskt besitter massor av kunskap när det kommer till kost och träning. Kunskap som jag nonchalerat och lagt på hyllan en tid tillbaka. Jag är bra medveten om hur mycket bättre man mår av att röra på sig och få i sig ordentligt med bra och näringsrik kost! 
 
Nu ska jag surfa runt på lite inspirationsbilder på hall och annat roligt :) Måste bestämma oss för en färg! (Hör och häpna - det lutar åt grått!)
 
All kärlek!