Att vara samlade

Halloj!

Å vad skönt det är med helg! Att vara samlade hela familjen är så majsigt och roligt. Framförallt nu när Lennox börjar bli så stor så är det extra roligt eftersom vi kan busa ihop alla 3. Ta oss iväg på utflyker, leka, mysa, hänga ♥ 
 
Igår fick Lennox en ny superreaktion av något han ätit. Hittills tror vi ha kommit fram till mjölkprotein, tomat och nu verkar även ägg vara med på tapeten igen. Efter att han ätit mina biffar jag gjorde igår så har hela hans kropp blossat upp med olika exem och utslag. Han är även lite smått tjurig och gnällig (såklart, hela kroppen kliar väl både utvändigt och invändigt!) vilket är en typiskt igenkänningsfaktor från tidigare - dvs innan vi hittade att det var mjölken han var allergisk mot. Som tur är har vi allergimedicin hemma, så det fick han innan sänggång igår. 
 
I övrigt var biffarna goda tyckte Lennox! Nästa gång blir det utan ägg, thats for sure! 
 
Jag måste ändå säga - vilken solstråle vi har fått. Hela personligheten vill man typ kunna köpa på burk och få lite utav. Och det är SÅ mycket bus i den här lilla kroppen! 
 
Gårkvällens middag! Provade att göra hel kyckling i ugn för första gången. Och rackarns så gott och enkelt! Det sköter sig ju självt i ugnen... Dock måste man ha lite marginal på ätklockan för det tog nog 1,5 timme innan den blev klar hehe. Och marginal - det har vi på kvällens middag.....
 
.... för imorse förberedde vi kvällens långkok som nu stått i ugnen i snart 5 timmar. Mamma och Bengt kommer över hit ikväll på mellomys och lite pulled beef. Sebbe har även gjort picklad rödlök! 
 
Efter lunch tog vi oss ut på en liten utflykt. Det är ganska overkligt och ibland måste man påminna sig själv om att den här lilla parveln kan gå bredvid en! 
 
 
Hålla i hand ♥ Vi tog ett besök på "Fru Marias Bak" i Älvsjö. Sagolikt ställe om man gillar fika :) 
 
Jag har tagit en liten timeout i sängen! S och L är nere i vardagsrummet och leker. Jag är faktiskt betydligt piggare sedan jag började ta mina kosttillskott så nog måste jag haft någon liten brist ändå. Även om jag är medveten om att det tar längre tid än en vecka för kroppen att stabilisera sig så känns det positivt. Och hör här - alla tre är friska i familjen! Ja, bortsett från Lennox allergireaktion. Må det nu få bli så ett tag... :)) 
 
Har jag sagt att vi har bokat en resa till Spanien? Jag och Sebbe fick ett ryck här för någon månad sedan och spontanbokade flygbiljetter till Malaga. Vi har fått hyra en lägenhet någonstans i närheten av Marbella och fick dessutom tag i svinbilligt flyg! Vi har fått mersmak för det där med lägenhet efter att vi var i Monaco. Det är en sådan frihet och betydligt trevligare än hotell. Även om hotell är lyxigt när man får det städat och frukosten serverad så är det mer mysfaktor i att kunna laga lite egen mat och ställa fram frukosten när man vill. Det ska bli mysigt att åka iväg för jag är i behov av att komma till solen! Det är vi nog alla... Flygresan den här gången blir Lennox tredje och det skall bli intressant att se hurvida den kommer skilja sig från de tidigare när han bara slaggat igenom båda dit och hemresa två gånger. 
 
Vi har bokat ett tidigt morgonflyg och jag tror att det blir bra! Då kan han få lite frukost på planet och som det är nu sover han alltid en stund efter det. Sen kommer vi ner lagom till 11.30 tiden och ska väl kunna vara vid lägenheten runt 14 för lite installation och kanske hinna ta oss iväg och handla lite inför veckan. 
 
Du vet väl om att du kan följa mig på @nicnorsinterior på instagram för mer bilder från vårt hem. Jag har tagit mig i kragen och försöker uppdatera flitigt :) 
 
Nu ska jag snurra runt en sväng på nätet. Läsa lite bloggar och annat skoj!
 
Ha en trevlig lördag!
Massa kärlek