En helg i karantän

Vi säger hej och välkomnar en ny vecka. 

Hamsterhjulet snurrar vidare och jag tycker att de nya rutinerna börjar sätta sig. Lennox har dock varit sjuk i helgen! Han har varit febrig och hängig som bara den. En stund tyckte jag lite extra synd om honom när han fick kraftig frossa pga så hög feber... detta följt av att han ville krypa ur sitt skinn. Sist jag själv var dålig och hade feber fick jag precis samma och det är HEMSKT. Man vill verkligen bara förflytta sig från sin kropp.

Sebbe är ju föräldraledig på måndagar året ut med L och det var ju tur som idag. Då fick han en dag till på sig att kurera. Enligt Sebbe verkar han vara pigg, feberfri och någorlunda på benen idag. Återstå att se om det blir vabb imorgon eller ej. 

Vi skulle egentligen åkt ned till Småland på dop och kräftskiva i helgen, men pga ovan fick vi stanna på hemmaplan. Osäkert att fara iväg 35 mil utan att veta till vilken nivå sjukstugan skulle arta sig. Och mycket riktigt blev det ett rätt val. Igår sov L typ hela dagen och i natt sov han mellan oss och for som en virvelvind bland kuddar och täcken. Men där kunde han iallafall sova! Närhet. Närhet. Närhet. ♥ Jag blir verkligen kraftigt berörd så fort L inte mår bra och vill bara göra allt jag kan för att trolla bort det. Jag kan bli blödig över ett litet skrapsår hehe.. 

 ♥
 
 
 
Jag har börjat köpa på mig kläder i nästa storlek (92/98) till L nu. Så har jag gjort tidigare med... köpt lite då och då för att undvika att det kommer som en chock när han väl klättrat en size. Hemma hos oss kan man väl säga att det är jag som styr L´s garderob ;) Jag är så löjligt såld på Mini Rodini och deras kvalitet på barnkläder. Att dom tänker hållbarhet och lägger fokus på miljöfrågor gör såklart att det blir mer attraherande för mig. Köper både nytt och begagnat till Lennox och tack vare just den goda kvaliteten förlängs livstiden på ett plagg .
 
Det är verkligen roligt med barnkläder, det tycker jag verkligen. Setet ovan har jag köpt på en köp och sälj-sida på Facebook. Nya med lapparna kvar, men i äldre print som ej går att köpa i butik längre. Ni som vet, ni vet känslan när man kommer över prints som man länge suktat efter. 
 
Nu är lunchrasten snart slut så dags att börja jobba igen! Längtar hem till mina killar ♥