Första advent!

Välkommen måndag..
 
... och adjö du sköna helg. Jag var så trött i fredags efter vad som för en gångs skull kändes som en LÅNG vecka. Timmarna, dagarna, veckorna brukar bara flyga förbi men förra veckan tyckte jag ändå var human på så sätt att man hann uppfatta samtliga dagar :) 
 
Den här veckan kommer att flyga förbi har jag en känsla av. Imorgon eftermiddag ska jag till frisören och pigga upp håret lite, på onsdag yoga, på fredag ledig efter kl 14 då det skall förberedas lite inför vår glöggmysbjudning på söndag. Och däremellan ska vi på julbord på Gamla Riksarkivet ihop med gott folk. En riktigt god och härlig vecka väntar!
 
 
I lördags åkte julpyntet fram hemma hos oss. Drog till med en klassisk tjuvstart i år igen eftersom jag tycker det är så härligt att vakna upp till det där första adventsmyset när man vaknar på söndagen. Det sattes igång lite julmusik, det piffades och pyntades i lagom mängd. 
 
I söndags när vi vaknade tändes belysningen, första ljuset på advensstaken och allt var på sin plats! Där kunde vi njuta av en mysig frukost i lugn och ro och bara njuta och andas in första känslan av det julen har att (såhär tidigt) erbjuda. Vi verkligen njöt och Sebbe nämnde lite fint att "om ett år så har vi en liten kotte som kryper runt här bland pynt och piff". Så overkligt men ack så man längtar! 
 
 
Jag har en sådan längtan efter söta lilla Leo. Tyvärr har syster min gått och blivit sjuk så vi får vänta tills hon mår bättre och är redo för lite besök. Kan tänka mig att det blir intensivt i början när alla vill komma och se det lilla underverket! ♥♥
 
Igår tog vi en tur "söder-över" till Södertälje och fick oss (som vanligt) en tillfredsställande visit på Allards Blommor :) Införskaffade lite julblommor i form av vita amaryllis, hyacinter, en vit julros och en minimalt liten gran i söt kruka. Därefter åkte vi hem till familjen i Rönninge och blev kvar ända till sent. Vi bakade lussebullar som vi sedermera också fikade på med lite varm glögg, vi kollade på hockey och gjorde en fiskgryta till middag. En dag/kväll med skönt häng, massa skratt och mysig adventsfeeling. 
 
 
 
 
Jag ÄLSKAR att hänga med mina små trollungar! Vi har så sjuktligt kul ihop och igår var inget undantag. Jag och Felix skrattade flera gånger så vi höll på att falla isär båda två. 
 
Påväg hem gjorde vi ett pitstop på Zinkensdamm IP för att kolla på pappa som skulle spela hockey-bockey match. Ett mycket trevligt avslut på helgen! 
 
Nu blickar vi fram emot nya äventyr och skapanden av nya minnen!
 
All kärlek