Att bubbla i en bubbla?

Vilken skön känsla det var att få en omgång i håret hos frissan igår. Jag färgade bara denna gång, dvs utan klipp och det var så befriande. Den senare perioden av graviditeten har jag blivit tråkig i håret snabbt. Livlöst mest hela tiden och det blir snabbt smutsigt/fett efter en omgång tvätt. Därför kändes det extra uppiggande att få fräscha till det nu innan man skall bubbla i bubblan.
 
Jag är lite oklar med tanken på hur man bubblar i en bubbla. Och hur mycket vi faktiskt kommer att bubbla. Jag får tips av mina nära och kära (som känner mig in på djupaste djupet) att jag får sluta vara duktiga-tjejen för en sekund och fokusera på att bara landa i det som komma skall. Jag är ju liksom formad till den person jag är och har svårt för att ta-det-lite-easy. På ett bra sätt måste jag nog ändå säga - jag vill att alla runt omkring mig ska må så bra som det bara är möjligt och jag gillar att ha ordning och reda! 
 
Hur blir det då när det kommer in en liten cowboysare i våra liv som med sin första blink i livet blir den som kommer att få styra och ställa? Jag väntar med spänning hur denna madame kommer att förändras eller inte förändras. 
 
Som jag känner och tycker är det viktigt att man inte lämnar sina olika roller. Man får skapa sig en fri roll på mittfältet och inse att bara för att jag blir mamma får jag inte glömma bort att vara en sambo, vän, kollega, syster, dotter och framförallt inte ta bort det som är jag. Att bli mamma blir en ny roll att axla - resten vill jag skall bestå. Jag anser mig ha värderingar och tror att man kan skapa sina spelregler utefter den person som man själv är. 
 
Jag och Sebbe som är det team vi är idag skall inte behöva förändra det vi är och har idag. Och med behöva så menar jag inte att man måste behöva, nog kan man bli tvingad att ändra en laguppställning inför en match men det är ändå vårt samarbete, vår vilja, våra prestationer, vår känsla, våra ambitioner som gör oss till dom vi är. Att få en liten junior ser jag bara som en tillgång - i VÅRT liv som vi lever och har idag. 
 
Jag kan ha fel men jag tror att det är lätt att släppa allt runtomkring och gå in i en roll som ENBART förälder. Att glömma bort den där fria mittfältsrollen. Jag tror det är ytterst enkelt att vid den sekund som man får ett barn (och bildar en familj) så glömmer man bort vissa delar av sig själv. Det vill jag inte ska hända. Och jag vill absolut slå ett slag (och kriga) för att bibehålla det teamet jag och Sebbe utgör. Vi blir föräldrar, men jag kommer också att vårda vår relation och det vi har med den slags bonus och lilla tillgång (cowboysaren, the-little-one, grodan - kärt barn har många namn) vi sätter till världen. ♥ 
 
 
Trots höggravid med en kagge som väger bly (host - inte bara kaggen som väger något just nu) så får jag ibland superkrafter och vill pyssla runt. Jag tror det är högst vanligt att man får piff-energi när man landat hemma i "lugn och ro". Man boar för någon oväntad gäst ;) Jag är ju SÅ inne på att börja fixa i lilla rummet mitt i denna slutfas. Jag är inte helt nöjd och bekant med den svagt rosa färg som finns på väggarna därinne. Oavsett kön så skall det målas... det är vi överens om här hemma! Nu är det bara så att jag blir klåfingrig och vill göra det NU. Nu, nu, nu hehe... Så till helgen (om inget oväntat inträffar) så har vi prellat att måla om. Något som vi anser kommer gå snabbt eftersom inget behöver spacklas. 
 
Typ färgen som är på bilden längst ned till höger är i vinne på. Kanske aningen ljusare... vi får se! 
 
Sedan kommer det åka upp en STRING-hylla ovanför gästsängen likt på bilden ovan. Och jag tänkte även ge mig på att försöka pyssla fram en sån där hängare med träkulor under... Det får liksom bli framtidens mission! När tillfälle ges :)
 
Det finns så många härliga barnrum och bilder att inspireras av. Ovan två bilder kommer från instagram! 
 
Lyxförpackning iform av amningsBH kommer här från glammom.se
 
Och som bilder talar för där ovan så har det även blivit en liten rokad här hemma igen. Jag har köpt hem nya kuddfodral i blått för att göra en enkel, billig och snabb förändring. Har du exempelvis 50x50 cm innerkuddar hemma i soffan så är det plättlätt att köpa hem nya fodral. Kostar inte så mycket och kan förändra ett helt rum på en kvart :)
 
 
 
Jag köpte dom här 3 från ELLOS. Sammanlagt lite drygt 350;- tillsammans och VIPS så blev det ett helt nytt vardagsrum här hemma. 
 
Eftersom vi skall stuva om och fixa lite i lilla rummet (köpa ny byrå bland annat) så åkte den lilla byrån som var befintlig ut i vardagsrummet. Samma serie som vi har som TV-bänk och vi har nu den här i hörnet på prov... Tycker faktiskt det blev fint, eller vad säger du? Ut från det lilla rummet åkte även armeringsjärnet som nu alltså lämnar plats där inne åt en STRINGhylla. 
 
 
 
En annan sak som jag haft som mission ganska länge är - gosedjursjakt. Och igår, ÄNTLIGEN, hittade jag en sådan på butiken SPIRAL (förövrigt en underbar barnbutik) på Nybrogatan påväg hem från frisören. Bilden ovan skickade jag till Sebbe som fick göra valet... det blev den vänstra! :) Så gosig. 
 
Den här lampan åker snart upp i hörnet bakom soffan! 
 
Precis ovanför de blå kuddarna i hörnan är planen! 
 
Ju mer tiden går och ju fler timmar som vi förbrukar på hemmaplan - desto mer kär blir jag i vårt hem. Här bor vi. Här älskar vi. Här andas vi. Här mår vi bra! 
 
Nu ska vi åka till IKEA och inhandla någon prisvärd byrå till lilla rummet. Vårt enda krav är att den skall vara djup, svälja mycket och resten får helt enkelt gå. Jag är inget superfan av IKEA men jag tror jag har en plan...
 
Ovan HEMNES-byrå tror jag blir kanon om man byter ut knopparna mot läderknoppar likt nedan :) Hur som helst PRISVÄRD och praktisk. Det kommer bli kanon!!
 
 
Efter vårt mission på IKEA våldgästar vi pappa och co för att kolla på hockey! Heja Djurgården!!
 
All kärlek