Att ses i grupp

Godmorgon min vän! 
 
Värmebölja och pirr i magen väder! Jag är en riktig vädermänniska. Mitt humör kan följa vädret ganska precis! Är det mulet och regnigt kan jag känna mig låg och få ont i huvudet. Är det sol och värme blir jag per automatik glad i varje ven i kroppen. Att sitta i solen på något skönt ställe är som medicin för själen för mig! Igår fick jag någon timme på balkongen efter att vi kommit hem från mammaträffen på öppna förskolan och det var ljuvligt (men varmt - pjuuu). 
 
Det är roligt att träffa nya människor tycker jag. Framförallt i grupp! Det är intressant att se hur olika vi människor är. Hur en del tar plats från första sekund och hur andra sitter tysta och bara är med. Vi är väl 10-12 stycken som verkar vara en skön blandning! Dock kan jag känna att gruppen känns för stor för det finns knappt tillfälle att hinna prata med alla. Lättare och mer smidigt hade det varit om vi var runt 5-6 stycken, dvs halva gruppen. 
 
 
Kvaliteten på bilderna är än så länge av uberkass-iphone5-kvalitet. Vi har inte fått igång vår nya kamera ännu! För hör här... Igår när Sebbe skulle åka förbi och hämta våra framkallade bilder så visar det sig att dom har hittat kameran!! Jag är arg som ett bi på dom eftersom jag ringt butiken 2-3 ggr och sagt att jag hemskt gärna vill bli underrättad ifall kameran kommer till rätta. Dubbelkollade till och med så att dom klart och tydligt hade mitt nummer ifall den skulle dyka upp. Dom har INTE ringt och vi har en vecka senare lagt ner 4000 kr på en ny. Så nu står vi med två kameror och jag har lust att gå bananas när vi ska tillbaka och hämta den... 
 
För hör här - kameran var INTE i butiken när Sebbe kom dit utan var hemma i Tullinge (!) hos en anställd som påstår sig ha hämtat kameran hos en person i Solna som "råkat" få med sig den hem till sig. Sämre saga kan ges som utgåva i mina öron iallafall. Fy så dåligt gjort! 
 
Om en stund ska vi knalla ner till BVC - väga, mäta och fylla i något formulär. Dagarna tickar på och fylls alltid med något. Jag som trodde det skulle bli långtråkigt att vara hemma hade fel! Emellanåt kan jag istället känna att jag skulle behöva semester från föräldraledigheten ;) 
 
Efter BVC blir det en tur i lite affärer! Jag känner att jag behöver investera i lite nya kläder. Kommer nog dröja något halvår innan jag åter kan komma i min innan-jag-blev-gravid-garderob!
 
Ha en fin dag!